Kérj ajánlatot!

5 Facebook hirdetési hiba, amit ne kövess el

A Facebook hirdetés népszerű. Sok felhasználót lehet elérni, és az ára is elfogadható. És bár a Facebook hirdetés nem tűnik bonyolultnak, gyakran követnek el hibákat a hirdető vállalkozások. Azért, hogy ezek elkerülhetők legyenek, utánajártunk, hogy melyek a leggyakoribb Facebook hirdetési hibák. Mutatjuk, mit találtunk.

A közönség túlságos leszűkítése

A nagy számú közönség használatával az a probléma, hogy túl sok olyan felhasználót ér el a hirdetés, akik érdektelenek a vállalkozás számára. Ez meg nem térülő beruházáshoz vezet, a kampányra fordított pénz fogy, de nem jönnek a konverziók. Vonzó lehet a nagy számú közönség használata, hiszen úgy tűnhet, hogy több felhasználót ér el a hirdetés. A cél azonban nem az, hogy sok embert elérjen a hirdetés, hanem az, hogy sok olyat, akiből vásárló lesz.

Minél kisebb a közönség, annál többet kell viszont fizetni a hirdetésért. Ez fokozottan igaz, ha egy kampányban sok hirdetéssel dolgozik a vállalkozás. Tehát sem a túl tág, sem a túl szűk meghatározás nem lesz megfelelő. Meg kell találni az optimális középutat, mind a szegmentálásban, mind a hirdetések számában. Így hatékony és főleg költséghatékony lesz a kampány, és eléri a kitűzött célt.

Először elhelyezni aztán optimalizálni

A szakértők azt tanácsolják, hogy először el kell helyezni a reklámokat, az optimalizálás csak ez után következik. Már az elhelyezés sem egyszerű, gondoljunk csak arra, hogy milyen méretű a Facebook, és ebből adódóan mennyi lehetőség van az elhelyezésre. Az elhelyezésnél már eldönthető, hogy hány helyen jelenjen meg a hirdetés. Néha a kevesebb lesz a több. Nem célszerű mindenhol megjelenni. Az adatok beérkezése után pedig tudatos döntést lehet hozni arról, hogy hol érdemes megtartani a hirdetést, és hol nem.

A hirdetések elhelyezése után lesz szükség azokra az eszközökre, amikkel testre szabhatóak a hirdetések. Megkezdődik az optimalizálás. A hirdetés helyétől függően lehet egyedivé varázsolni a hirdetéseket, hogy azok az adott helyen a leghatékonyabban működhessenek.

Facebook hirdetés

A költségkeret nem megfelelő beállítása

Minden hirdetésnek a célja, hogy költséghatékonyan működjön. A hirdetésnek több bevételt kell hoznia, mint amennyibe került, hiszen ellenkező esetben veszteséget termel a vállalkozásnak. A hatékony hirdetés áldás a vállalkozásnak, fontos, hogy ne a semmibe hirdessünk, elszórva a pénzt anélkül, hogy annak bármilyen eredménye lenne.

A Facebook hirdetésnél lehetőség van napi költségkeret beállítására. Ez egységessé teszi a kiadásokat, és a kampány folyamatos lesz. Ilyenkor azonban elképzelhető, hogy úgy költjük el a kampányra szánt összeget, hogy nem minden nap teljesülnek a konverziós célok.

Az egész időtartamra történő költés napokon belül is optimálisan oszthatja el a kiadásokat. Ez a mód azonban nehezebben tervezhető, és akár azt is okozhatja, hogy a kampány hatékonysága serül. A hirdetés ütemezésével is hozzájárulhat a cég a megfelelő végeredmény eléréséhez.

Nem megfelelő optimalizálás

A túl nagy választék megnehezítheti a választást. Ez a helyzet a Facebook optimalizálással is. Mivel rengeteg lehetőség van, alaposan meg kell fontolni a kitűzött célokat. A túl sok cél szétforgácsolhatja a kapacitást. Pontosan meg kell határozni a kampány célját, és ennek megfelelően eljárni. Ez befolyásolja a célzást, az optimalizálást, és azt is, hogy melyik hirdetéstípus lesz a legoptimálisabb. A tökéletesen megfogalmazott kampánycél az egész hirdetési stratégia alapja. A sikeresség titka az lehet, ha nem akarunk túl sokat. Egy cél is cél.

Azok a régi, elcsépelt hirdetések

Amikor olyan hirdetést lát már sokadszor a felhasználó a Facebook-on, amin a középkorú szereplők már rég nyugdíjba mentek, akkor nem csak az állát kezdi el vakarni, és nem csak a fejét csóválja, de a vállalkozásról is negatív kép alakulhat ki benne. Egy túl hosszú ideig futtatott hirdetés visszaüthet. Időnként frissíteni kell, hogy megőrizhető és fenntartható legyen az érdeklődés és persze a vállalkozás hírneve.

Egy új Facebook hirdetés elkészítése időigényes és költséges is. Ez mégsem kerülhető el, ha inspiráló és friss módon akar megjelenni a cég a közösségi médiában. Az új hirdetés nem csak az új ügyfelekre lesz hatással, hanem építi a vállalkozás márkáját, és a régi ügyfelekben kialakult pozitív képet is fenntartja. Csábító lehet azt mondani, hogy jó lesz az a régi is, hiszen az már bizonyított. A szakemberek véleménye azonos ebben a kérdésben: meg kell újulni. Nem lehet poros hirdetésekkel erős vállalkozásnak tűnni.

Ez persze nem jelenti azt, hogy hetente új hirdetésre lesz szükség, és azt sem hogy minden rossz lenne, ami régi. Az azonban fontos, hogy időről időre elemezni kell, és ha szükséges, akkorra változtatni egy új hirdetéssel.

Szeretnéd hatékonyan elindítani online kampányaid kötöttségek nélkül?

Google Partneri státuszunknak köszönhetően akár 120.000 Ft jóváírásban is részesülhetsz*! Tapasztald meg, milyen eredményeket érhetünk el, mielőtt elköteleződnél!

Emellett ingyenes SEO auditot is kapsz, amely során konkrét technikai és tartalmi javaslatokat adunk az oldalad hatékonyabbá tételéhez. További részletekért, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén!

*(amennyiben új fiók nyitásra kerül sor, és a költés a fióknyitástól számított 60 napon belül eléri a 120.000 Ft-ot)
Kapcsolat

Írj nekünk!

Vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:

    Elolvastam és elfogadom az adsmedia.hu adatkezelési szabályzatát