Kérj ajánlatot!

8 ok, ami miatt elutasíthatják a Google Ads hirdetést

Van jó pár ok, ami miatt a Google stoptáblát mutathat hirdetésünknek, azaz elutasíthatják a Google Ads hirdetésünket. Mit jelent ez, miért van ez, és hogyan lehet orvosolni. Igyekeztünk összegezni a válaszokat.

Minden hirdetést megvizsgálnak

A Google természetesen megjelenés előtt megvizsgálja a hirdetéseket és szabályzata szerint automatikusan utasítja el azokat, amelyeket nem talál szabályosnak. Ezek nem jelenhetnek meg, nem aktiválódhatnak. Van jó pár tipikus ok, ami miatt ez bekövetkezik és ezek közül többet viszonylag könnyen lehet orvosolni. Lássuk, melyek azok a tipikus hibák, szabálytalanságok, amelyek miatt elutasíthatják a Google Ads hirdetésünket.

Google Ads hirdetés

8 ok, ami miatt elutasíthatják a Google Ads hirdetést

Ebben a cikkben nyolc okot sorolunk fel, amelynek következtében elutasíthatják a Google Ads hirdetésünket. Mutatjuk azt is, hogy mit kell tenni ahhoz, hogy a hirdetés átmenjen a rostán és megjelenhessen.

1. Nem működő landing oldal

Ha a hirdetés landing oldala nem működik, azaz a hirdetésünk egy olyan oldalra mutat, amely a Google vizsgálata szerint nem működik, akkor a Google Ads hirdetésünk sem fog működni. Előfordulhat, hogy egész egyszerűen nem jó a megadott URL cím, ezt könnyedén ellenőrizhetjük, és javíthatjuk. Az is előfordulhat, hogy a Google nem tudja feltérképezni a megadott webhelyet, ez pedig az adott oldal beállításaiban orvosolható. Az sem jó, ha a hirdetéscsoport hirdetései nem ugyanarra az oldalra viszik a felhasználót.

2. Fogalmazási probléma

A Google kiszórhatja azokat a hirdetéseket, amelyek tartalmukban nem felelnek meg szabályzatának. Ez úgy is előfordulhat, hogy a hirdetésünk rosszul van megfogalmazva, de lehet probléma a kinézete is. Ilyen esetben érdemes átolvasni még egyszer a hirdetést és a landing oldalt is megnézni. Kerülni kell az ismétléseket, fontosak a kulcsszavak, de feleslegesen halmozni sem kell őket.

3. Bizonyos írásjelek és szimbólumok használata

Elutasíthatják a Google Ads hirdetést, ha az túl sok és nem oda illő szimbólumokat tartalmaz. Kerülni kell a felesleges írásjelek használatát is. Megoldás: törekedjünk a letisztultságra, egyszerűségre!

4. Védjegyek és márkák

Hirdetésünk tartalmazhat védjegyeket és más márkák neveit, de azt kockáztatjuk vele, hogy a Google hátrább sorolja őket a találati listán, vagy meg sem jeleníti. Így ezeket érdemes kihagyni a hirdetésből, hacsak nem vagyunk igazolt viszonteladók, vagy egyéb engedélyünk van. Ezeket igazolni kell a Google-nek.

5. A fotók minősége

A hirdetésekben megjelenő fotóknak természetesen meg kell felelniük bizonyos paramétereknek, hiszen a Google-nak és nekünk sem mindegy, hogyan jelenik meg az adott hirdetés. A rossz felbontású, minőségű képek okot adhatnak a tiltásra, azaz elutasíthatják a Google Ads hirdetést miattuk.

6. Sértő tartalom

Nem csoda, hogy a Google elutasítja az erőszakos, sértő, korhatáros, helytelen szövegek és képek megjelenítését a hirdetésekben. Ezen nem kell csodálkozni, és könnyen elkerülhető a probléma, ha nem használunk ilyen tartalmakat.

7. Megtévesztő tartalom

A hirdetés tartalmát megtévesztőnek ítéli a Google akkor, ha a hirdetés és a landing oldal tartalma nem egyezik egymással. Nem állíthatunk valótlant és nem ferdíthetünk, legalábbis a Google ezeket a cselekményeket nagy eséllyel kiszűri. Ha a hirdetésben állítunk, kínálunk valamit és a webhelyünkön máshogy van, akkor a megtévesztésnek számít.

8. Nem hirdethető termékek

Bizonyos termékeket (például a fegyvereket) egész egyszerűen nem lehet hirdetni a Google-n. Ha ezzel próbálkozunk, nyilván elutasíthatják a Google Ads hirdetésünket és meg is teszik. A szabályzatban foglaltak egyértelműek, csak olyan terméket és szolgáltatást hirdessünk, amely engedélyezett.

A Google tiltása nem végleges, ha nem érezzük jogosnak fellebbezhetünk ellene. Erre van egy külön űrlap, amelyet el kell küldeni a keresőnek. Ha ez sem segít, érdemes felvenni a közvetlen kapcsolatot.

Szeretnéd hatékonyan elindítani online kampányaid kötöttségek nélkül?

Google Partneri státuszunknak köszönhetően akár 120.000 Ft jóváírásban is részesülhetsz*! Tapasztald meg, milyen eredményeket érhetünk el, mielőtt elköteleződnél!

Emellett ingyenes SEO auditot is kapsz, amely során konkrét technikai és tartalmi javaslatokat adunk az oldalad hatékonyabbá tételéhez. További részletekért, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén!

*(amennyiben új fiók nyitásra kerül sor, és a költés a fióknyitástól számított 60 napon belül eléri a 120.000 Ft-ot)
Kapcsolat

Írj nekünk!

Vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:

    Elolvastam és elfogadom az adsmedia.hu adatkezelési szabályzatát