Kérj ajánlatot!

6 aranyszabály a sikeres Facebook oldalért

Hogy hogyan lesz sikeres a vállalkozásod? Sokan szeretnék tudni a tuti receptet, de az biztos, hogy az új ötlet és a forrás mellett az online reklámra is szükséged van. Az, hogy ma már kötelező egy vállalkozásnak Facebook oldal, nem kérdés, de emellett további online platformokra is szükség lehet a célközönségedtől függően.

A Facebook bár továbbra is az egyik legnagyobb közösségi oldal, népszerűsége azonban csökken az Instagrammal és a Tiktokkal szemben. Sőt, az üzleti világban a twitter is nagyon megy, szóval annak függvényében kell meghatároznod a saját vállalkozásod online felületeit, hogy milyen közönséget kívánsz elérni a termékeiddel, vagy a szolgáltatásoddal.

A fiatalabbakat órákra képes lekötni a Tiktok, ahol rövid videók formájában tudsz elérést generálni, az Instagram szintén a 25 év alattiakat célozza, itt sok hasteggel, reels videóval, vagy képgalériával tudsz hasítani. A Facebook ezzel szemben már a 30+ korosztály számára releváns közösségi oldal, messenger funkcióját egészen 65 éves korig használják mindennapi kapcsolattartásra. Hogy honlapra szükséged van-e a termékeidnek, az például attól is függhet, hogy webshopként, vagy bemutatkozó honlapként használnád. Ha online áruházat nyitsz, akkor nyilván muszáj, hogy legyen honlapod már a vállalkozás indulásakor is, de ha csak bemutatkoznál, akkor nem biztos, hogy ez kell, hogy az első dolgod legyen, bár tény, hogy komolyabb és megbízhatóbb eladónak tűnsz, ha van egy jól felépített, branddel, arculattal, szlogennel ellátott honlapod. De mi most cikkünkben abban próbálunk segíteni, hogy milyen trükköket kell bevetned a sikeres Facebook oldalért.

1. Határozd meg a korosztályt a sikeres Facebook oldalért

Mint azt már említettük a Facebook egyre kevésbé népszerű a fiatalok körében és itt a fiatalt a 35 év alattiakat értjük. Benéznek, naponta a többször is, végig görgetik a hírfolyamot, de kapcsolattartás céljából már nem ezt a felületet használják. Azonban ez nem jelenti azt, hogy Facebook oldal nélkül működhet a vállalkozásod reklámozása. Ugyanis a fizető vendégkört leginkább a 35+ korosztálynál éred el, akik már felépítették karrierjüket, önálló egzisztenciával rendelkeznek és pontosan tudják, mire van szükségük az életükben. Persze, ha olyan terméket, vagy szolgáltatást árulsz, amivel a fiatalabbakat célzod meg, mint potenciális vásárlók, akkor is szükséged van a Facebookra, mint hirdetési felületre, csak sokkal jobban kell figyelned a szövegezésre, a tartalomra, a posztolási idősávra és a további platformokra.

2. A sikeres Facebook oldalért gyűjtsd a követőket

Azonnali visszacsatolást kaphatsz önmagadról és a termékeidről a Facebookon: a likeok, elérések és rekaciók számából tudni fogod, hogy jó irányban indultál el a hirdetésekkel. A sikeres Facebook oldalért ösztönözd a látogatóidat: indulásként például sorsolj ki valamilyen terméket, vagy szolgáltatást a likeolók, követők között, de ne a gagyi nyereményoldal látszatát keltve. Még jobb, ha a megosztók és azok között hirdetsz győztesd, akik további követőket hívnak meg az oldaladra.

sikeres Facebook oldal követők

3. Kínálj privát tartalmat a sikeres Facebook oldalért egy zárt csoportban

Ha nagyobb követőbázissal, vásárlókörrel rendelkezel, létrehozhatsz egy olyan zárt csoportot a sikeres Facebook oldalért, melyben előnyökhöz juthatnak a leghűségesebb vásárlóid. Például előbb megnyílik előttük az akciók listája, vagy nagyobb kedvezményt kapnak, ha többször vásárolnak stb. Lényeg, hogy érezze a törődést és az extra figyelmet az, aki hosszabb ideje a vásárlód.

4. Légy egyedi!

A sikeres Facebook oldalért olyan tartalmat kell kínálnod, ami másnak nincs. Termékeid mellett a hirdetéseidnek és a posztjaidnak is olyan üzenetet kell közvetítenie, amivel felhívod magadra a figyelmet és szívesen visszatérnek a látogatóid. A likegyűjtés, követőbázis növelés hatékonyabbá teszi a hirdetéseidet, így máris többet tettél a sikeres Facebook oldalért.

5. Ne sajnáld a pénzt a fizetett hirdetésre

Nagyon ügyes marketingesnek kell lenni ahhoz, hogy a terméked önmagában is sikeres legyen különösebb reklám nélkül, a Facebookon önállóan. Van olyan, hogy hiába írsz jó posztszöveget, hiába kínálsz jó termékeket és kecsegtetsz visszautasíthatatlan ajánlatokkal, nem növekszik az elérésed. Ez főleg a Facebook oldalad elindításánál jelentkezhet, ahol kezdetben a saját privát ismerőseidet hívod meg az oldalad követésére, nem válogatva köztük aszerint, hogy ki lehet a potenciális vásárlód. Éppen ezért szükséged van a hirdetésekre a sikeres Facebook oldalért, hiszen a hirdetés az algoritmusok alapján segít megtalálni a te célközönségedet. Hidd el, néhányezer forint ráfordítással sokkal könnyebben megtalálod a potenciális ügyfeleket.

6. Legyél jelen!

Ez nem azt jelenti, hogy a sikeres Facebook oldalért éjjel-nappal ott kell csüngnöd a telefonodon, vagy a meta business felületen, hanem azt, hogy folyamatosan adj hírt magadról. Ne tűnj el napokra, próbálj meg mielőbb reagálni a kommentekre, követésekre és a messenger üzeneteke, melyeket az oldalad kap. Állíts fel privát tartalmat, ossz meg sztorikat és ne félj segítséget kérni szakembertől, ha elakadsz. Figyeld az oldalad elemzéseit, milyen napszakban érdemes posztolnod, bátran használd az időzítést, hiszen ha a posztjaid reggel 6:30 körül a leghatékonyabbak, akkor nem kell emiatt ezzel indítanod a napodat, hanem nyugodtan feltöltheted a tartalmat, amikor neked kényelmes, beidőzítve arra az idősávra, ami a te oldaladon a legideálisabb. Néha nyugodtan mutasd meg magadat is. Önmagadat. Ne csak egy terméket vagy céget lássanak, hanem a csapatot, az embert is mögötte. A személyes tartalom mindig pozitív visszajelzést kap. Az őszinteség sem utolsó szempont. Lehetnek rosszabb időszakok minden vállalkozás életében, és persze nem kell a legapróbb részleteket is a vevők orra alá dörgölni, főleg nem megijeszteni őket, de egy kis, családi vállalkozás őszintén leírhatja, hogy azért csúsztak meg a rendelések elkészítésével, mert besokaltak, mert beteg volt a gyerek, mert elromlott a termék gyártásához szükséges gép, stb. Mindannyian emberek vagyunk, törékenyek, sérülékenyek, így a vállalkozásunk is kaphat néha nagyobb terhet, vagy kihívást, melyet óvatosan, de megoszthatunk a közösségi oldalunkon az emberibb oldalunkat mutatva.

Szeretnéd hatékonyan elindítani online kampányaid kötöttségek nélkül?

Google Partneri státuszunknak köszönhetően akár 120.000 Ft jóváírásban is részesülhetsz*! Tapasztald meg, milyen eredményeket érhetünk el, mielőtt elköteleződnél!

Emellett ingyenes SEO auditot is kapsz, amely során konkrét technikai és tartalmi javaslatokat adunk az oldalad hatékonyabbá tételéhez. További részletekért, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén!

*(amennyiben új fiók nyitásra kerül sor, és a költés a fióknyitástól számított 60 napon belül eléri a 120.000 Ft-ot)
Kapcsolat

Írj nekünk!

Vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:

    Elolvastam és elfogadom az adsmedia.hu adatkezelési szabályzatát