Kérj ajánlatot!

Kulcsszókutatás

Az online marketing eszköztárának alapja, a sarokkő: a kulcsszókutatás. Ez így volt, és így is lesz. Akárhogy is változnak a keresőoptimalizálás szabályai, kulcsszókutatásra mindig szükség lesz. Ezt nem elkerülhető. És nem is kell elkerülni. A kulcsszókutatás a SEO része, és elképzelhetetlen nélküle.

Totális online marketing

Az online marketing fontos része a kulcsszókutatás. De az online marketing összetett és sokrétű. Tartalmaz még keresőoptimalizálást, SEO szövegírást és linképítést. Ezek bár különállóak, mégis összefüggenek és részei is egymásnak. Erősítik és támogatják az online marketing kampányt.

Nem csak hirdetésre kell tehát gondolni márkaépítésnél vagy ha növelni kell a honlap egy látogatottságát. Gyakran ezekkel a – nem direkt – eszközökkel hatékonyabban és eredményesebben érhető el a kitűzött cél.

A vállalkozás marketingstratégiájának megtervezésénél gondolni kell ezekre is.

Egy jól felépített márka, egy jól megírt szakértői cikk vagy egy érdekes blogbejegyzés gyakran többet tesz hozzá a cég sikeréhez, mint egy reklámkampány.

Ha a költségeket és annak megtérülését nézzük, akkor is arra a következtetésre juthatunk, hogy kisebb befektetéssel érhető el ugyanaz az eredmény. Ráadásul a keresőoptimalizálásba, kulcsszókutatásba, linképítésbe fektetett energia hosszabb ideig, tartósabban hat, szemben az időben véges Facebook vagy Google reklámkampányokkal.

A legfontosabb érv mégis az a totális online marketing mellett, hogy a vállalkozás fejlődésének jövője nem biztosítható, és így végzetesen hátrányba kerülhet a cég versenytársakkal szemben.

Miért kutatjuk a kulcsszavakat?

A kulcsszókutatás az online marketing egyik fontos eleme. Olyan szavakat kell megtalálni, amiket a felhasználók a keresőbe írnak, hogy egy terméket vagy szolgáltatást megtaláljanak. Olyan szavakra lesz szükség, amivel a vállalkozást vagy a vállalkozás termékét találják meg.

Ma már az interneten kezdődik a keresés, és a legtöbb esetben ott is fejeződik be.

Ha hűtőszekrényt szeretnénk vásárolni, csak beírjuk a keresőbe, hogy hűtőszekrény, esetleg azt, hogy hűtő vásárlás. A Google keresője alig fél másodpercen belül több, mint egymillió találatot fog feldobni. Képek jelennek meg hűtőszekrényekről, olyan vállalkozások, üzletek honlapja jelenik meg, ahol hűtő vásárolható, sőt, egyes kereséséknél még egy térkép is látható lesz, olyan üzletekkel, ahol megvásárolható a keresett terméket, vagy elérhetjük az adott szolgáltatást.

Akkor sikeres egy cég, ha szerepel ebben a listában.

Ehhez lesz szükség megfelelő kulcsszavakra. És ebben az Ads Media a segítségünkre lehet.

Kulcsszókutatás – az első lépések

A kulcsszókutatás ezeknek a szavaknak az összegyűjtése. De hogy kezdhető el a keresés?

Első lépésként végig kell gondolni, hogy milyen szavak lehetnek azok, amik a termékről vagy a szolgáltatásról eszükbe jut az embereknek. Mit írnak majd be a keresőbe? Tudni kell, mik azok szavak és kifejezések, amikkel a cégekre rákeresnének. Megkérdezhetjük a kollégáinkat és a barátainkat. Ezeket a szavakat aztán le kell ellenőrizni a keresőben. A Google segít nekünk a keresési oldal alján található kapcsolódó keresésekkel. Innen új ötletek kaphatók, itt új kulcsszavakat lesznek.

Fontos lépése lesz a kulcsszó keresésnek, hogy a találatokat a saját kulcsszavakra vetítik. Világosan látni lehet, hogy kik vannak a lista élén, és ha ők a konkurensek, akkor lesz teendő. Az élen álló oldalak tartalma is fontos lehet, hiszen a tartalom, és a listán elfoglalt hely összefügg egymással. Ezek az oldalak mintaként szolgálhatnak, a cél az lehet, hogy azonos minőségű tartalommal jelenjen meg a cég. Azt is tudni kell, hogy a kulcsszókutatás egy véget nem érő történet. Frissíteni kell a szavakat, nyomon kell követni a változásokat ahhoz, hogy mindig a legaktuálisabb szavakkal lehessen dolgozni.

kulcsszókutatás

Hogyan találjuk meg a legmegfelelőbb kulcsszavakat?

A megfelelő kulcsszó megtalálása ötleteléssel kezdődik. És nem csak néhány szót kell megtalálni. Akár több száz kulcsszó is lehet. Az Ads Media a kulcsszavak kutatásánál szorosan együttműködik majd velünk.

Ahogy már írtuk, a Google is segít bennünket a kapcsolódó keresésekkel. A kapcsolódó keresésekben többnyire nem szavakkal, hanem szókapcsolatok és kifejezések vannak. Például: olcsó hűtő vásárlás. Minden segítséget jól jön. Egy szinonima szótár is segíthet. És az Ads Media is. Bízzuk az Ads Mediára a kulcsszókutatást.

A leggyakoribb hiba, amit el lehet követni a kulcsszókutatásnál, a felhasználó szándékának figyelmen kívül hagyása. A szándék megismerése rendkívül fontos. Ha valaki beírja a hűtő szót, de csak egy szervizt keres, akkor az a felhasználó irreleváns lesz, ha az értékesítés a cél. Akkor a hűtő eladó és az akciós hűtő kifejezések erősebb kulcsszavak lesznek, hiszen azok biztosan vásárlási szándékkal keresőket érnek majd el.

Kulcsszó kereső programok – a Google segít

Ha nem bízunk az ötleteinkben, és biztosan a legjobb kulcsszavakat akarjuk megtalálni, akkor programok is használhatók. Ezek a programok többnyire fizetősek, bár a Google kulcsszó tervező ingyenesen áll mindenki rendelkezésére.

Ezek a programok azért hatékonyak, mert kiszűrik az emberi hibákat. Ezek a programok nem felejtenek el semmit. Mi nem vagyunk tökéletesek, de a programok majdnem azok. A kulcsszó kereső programok óriási segítséget jelentenek, és szakavatott kezekben gyors és kiváló eredményt hoznak. A programok ráadásul megmutatják, hogy hány keresésben szerepelnek, és hogy mennyire hatékonyak.

Amellett tehát, hogy ezekből a programokból új kulcsszavak nyerhetők ki, havi lebontásban is látható, hogy melyik kulcsszó mennyire népszerű, és az is látható, hogy egy adott termékhez vagy szolgáltatáshoz melyik a legmegfelelőbb kulcsszó. Ezzel a tudással magabiztosan indítható el egy online marketing kampány.

Ha már megvannak a kulcsszavak – a legjobb kulcsszavak kiválasztása

Amikor már sok tíz (száz) kulcsszó van, ki kell választani a legjobbakat, szaknyelven a legerősebbeket. A kiválasztást profi szakemberre kell bízni, aki az alábbi három, egymással szorosan összefüggő szabály alapján választja majd ki a legjobb kulcsszavakat. Megfogja nézni, hogy havonta átlagosan mennyien keresnek rá az adott kifejezésre. Meg fogja vizsgálni, hogy a felhasználók szándéka szerint melyik az a kifejezés, ami leghasznosabb nekünk. Aztán megnézi, hogy mennyire népszerű a kulcsszó a cégek, vagyis a konkurenciáink között. Ezt a három dolgot figyelembe véve adja meg azokat a kifejezéseket, amivel aztán dolgozhatunk. Az Ads Media szakemberei tapasztalatukkal és hozzáértésükkel segítenek.

Kulcsszókutatás – amire az Ads Media figyel

Az Ads Media elemzéséből tudni fogjuk, hogy mik a legjobb keresőszavak, mekkora az igény az adott kulcsszóra, beazonosítják a szándékot, és látni fogjuk a kulcsszavak havi keresési számát. Az is fontos lesz, hogy a honlap aktuálisan hol helyezkedik el a Google találati listájában. A cél egyszerű: az elsők közé kell kerülni.

Egyszerűnek tűnik, mégis nehéz – a kulcsszókutatás

Ahogy láthattuk, a kulcsszókutatás egyszerre könnyű és nehéz. Az Ads Media profi módon oldja majd meg ezt, ahogy az online marketingkampány minden más részletét. Profikkal együtt dolgozni, és jó eredményeket elérni egyszerre hasznos és érdekes. Folyamatos egyeztetés mellett keresik meg a legjobb szavakat és kifejezéseket, hogy a vállalkozás még sikeresebb és még nyereségesebb legyen. Bízzuk az Ads Mediára a kulcsszókutatást

Kapcsolat

Írj nekünk!

Vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:

    Elolvastam és elfogadom az adsmedia.hu adatkezelési szabályzatát