Kérj ajánlatot!

Tartalommarketing

Kevesen tulajdonítanak neki kiemelt jelentőséget, pedig a tartalommarketing fontos eszköz lehet marketing stratégiánkban. Hiába szép a külcsín, ha nincs megfelelő belbecs. Mi értünk az utóbbi alatt? Egyszerűen összefoglalva minőségi, érthető, szórakoztató, élő,
hosszú időn át hasznos szövegeket. Beszéljünk akár SEO szövegírásról, link építésről, vagy más kreatív tartalom készítésről, például blogírásról, a lényeg, hogy egy online marketing kampány hatékonyan válik teljessé a segítségükkel.

Mit kell tudni a tartalommarketingről?

A tartalommarketinget összefoglaló fogalomként is definiálhatjuk, olyan tartalmak előállítását, megjelenítését és terjesztését jelenti, amelyek hozzájárulnak termékünk, vagy szolgáltatásunk ismertségének növeléséhez, annak népszerűsítéséhez. A népszerűsítés szép dolog, ám önmagában üres, a tartalommarketing több néhány szép Facebook-posztnál, vagy jól megírt bejegyzésnél, cikknél. Azért hívjuk tartalommarketingnek, mert céllal jön létre, és ennek a célnak az elérése érdekében meghatározott stratégiát alkalmaz.

A tartalom értéke és fontossága

A tartalom értékes dolog, legyen az bármely ismertető, blogbejegyzés, cikk, videó, infografika, vagy akár valamilyen információ, annak előállítása költségekkel jár és/vagy önálló értéke van. Aki tartalommarketinggel foglalkozik, az befektet, azaz pénzt áldoz arra, hogy megfelelő tartalmakat állítson elő. Ha a tartalom jó és célt ér, a befektetés megtérül. Ez lenne tartalommarketing lényege velősen. Na, de hogyan lehet elérni, hogy megvalósuljanak a különböző célkitűzések (lényegében a fentebb említett ismertség-növelésen túl cégünk bevételének növelése), azaz mi a hatékony tartalommarketing ismérve?

Kell egy jó sztori, de ez még nem minden

A jó tartalom – marketing szempontból – tájékoztató, szórakoztató, probléma megoldó, könnyű és mégis tartalmas, alkalmas arra, hogy vonzza felhasználókat és a követői-érdeklődői bázist fenntartsa, sőt folyamatosan építse. Ugye nem hangzik túl egyszerűen? Nem is az. Fel lehet fogni az egészet úgy, mint egy mesét, vagy egy remek sorozatot, amely bevonzza az embereket, akik beleélik magukat a történetbe, kapcsolódnak hozzá. Ilyesmit kell felépítenie a tartalommarketingnek is, amely nem mondhatja, hogy vedd meg ezt és ezt a terméket, vagy használd azt a szolgáltatást, csak a különböző írott, vagy vizuális sztorikon keresztül sugallja/tálalja a megoldást, amelyet az emberek keresnek. Ahogy említettük, az ilyen tartalom előállítása nem könnyű (és nem olcsó), ráadásul ha elkezdtük, folyamatosan kell dolgozni azon, hogy érdekes és változatos dolgok kerüljenek az emberek elé, hiszen követőink ezt várják el tőlünk.

Látványos eredmények, akár rövid időn belül

A hatékony tartalommarketing tehát nem egyszerű folyamat, hiszen idő-, munka- és olykor költségigényes, ugyanakkor látványos eredményekre képes. Ha minden jól megy, akkor ezen eredmények ráadásul igen rövid időn belül is megmutatkozhatnak, javulhat a látogatottság, a felhasználói aktivitás és mindezeken túl a bevételeken is érződik a stratégia hatása. Ahhoz, hogy hatékony tartalommarketing készüljön, szükség van előzetes piacelemzésre. Nem bánjuk meg ha ezzel kezdünk, hiszen kielemezve az adatokat, meglesz a válaszunk és megoldásunk számos kérdésre, azokra a dolgokra, amelyek az embereket leginkább foglalkoztatják az adott területen belül. Ha ezeket a válaszokat és megoldásokat jól tálaljuk a tartalmakon belül, nyert ügyünk van. Emellett fontos a megfelelő kulcsszavazás, illetve a landing oldalak átgondolt kialakítása.

tartalommarketing

Néhány téveszme a tartalommarketinggel kapcsolatban

– Nem fontos a tartalom minősége és mennyisége

Ellenkezőleg, mindkét dolog kiemelten fontos. Nem mindegy, hogy a felhasználók milyen minőséget kapnak, hiszen több ajánlat közül aziránt fognak érdeklődni, amely hasznosabb és érdekesebb számukra. A minőséget a Google is szereti, illetve a kereséseknél számít a mennyiség is, azaz a keresőoptimalizálás nem működik megfelelően megfelelő minőségű tartalom nélkül.

– A tartalommarketing az árunk, vagy szolgáltatásunk reklámja

Nem igaz. A tartalommarketing az esetek jelentős százalékában nem konkrétan arról szól, hogy vásárlásra csábítsa az embereket. A végső cél persze ez, ugyanakkor a stratégia ennél sokkal kifinomultabb, árnyaltabb, és ez a lényege. Fontos, hogy a felhasználó ne érezze azt, hogy csak ki van használva. Adni kell, hogy hosszabb távon kapjunk. Mit adunk? Információt, értéket, hasznos tudást, élményt.

– A tartalommarketing egyszeri munka

Helytelen. A tartalommarketing előnye, hogy az elkészült tartalmak nem évülnek el, hosszú távon működnek, működhetnek, ugyanakkor folyamatos frissítésre is szükség van. Ha megállunk, a világ (és vele a felhasználók) elrobognak mellettünk. Hosszú távon és rendszerben kell gondolkodni, a folyamatos rendszerességgel készülő tartalmakat stratégiába illesztve kell kezelni.

– A tartalom csak szöveget jelent

Nem igaz, még ha elsősorban szövegírásról is beszélünk, a tartalommarketing fontos eleme lehet a képi és videós megjelenés, illetve az egyéb megjelenési típusok. Ezt nem nehéz belátni, elég megnézni egy jól működő Facebook-posztot, vagy azt, milyen elképesztő intenzitással reagálnak az emberek (és nemcsak a legfiatalabbak) az alapvetően vizuális tartalmakat kínáló új közösségi trendekre.

Mi a tartalommarketing megfelelő helye?

A legtöbben erre kapásból rávágják, hogy a közösségi média, és ez részben igaz is, ugyanakkor érdemes kibontani a kérdést. Nem mindegy, kik vagyunk, mivel foglalkozunk. Hogyan viselkednek potenciális vevőink, milyen internethasználati szokásaik vannak. Elképzelhető, hogy a közösségi média a legjobb terep tartalmaink „szórására”, ugyanakkor a saját weboldalunk erősítése is lehet cél. Meg lehet jelenni különböző közösségi platformokon és mások honlapján is. Érdemes átgondolni a fenti kérdéseket és több lábon állni; azaz többféle megjelenésben gondolkodni, és aszerint súlyozni, amelyik a legnagyobb érdeklődést, forgalmat hozza számunkra. Érdemes széles körben szétnézni a weben, és megcélozni olyan helyeket és embereket, amelyekre korábban nem is gondoltunk. A célcsoportot viszont inkább előbb, mint utóbb mindenképpen meg kell határozni, a szűkítés a stratégia fontos része kell, hogy legyen. Ha nem megfelelő célcsoportot ér el a tartalmunk, hiába értékes, nem lesz hatékony és hasznos számunkra.

Kapcsolat

Írj nekünk!

Vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:

    Elolvastam és elfogadom az adsmedia.hu adatkezelési szabályzatát