Kérj ajánlatot!

PPC kampánykezelés

Csapatunk teljes fegyverzetben áll az ügyfelek rendelkezésére az alábbi platformokon. Hiszünk benne, hogy a partnerek üzleti céljait maximálisan tudjuk segíteni azzal, hogy a hirdetéseket szakértő módon tervezve, létrehozva és menedzselve, közös alkotás eredményeképpen létrehozunk egy egyedi kapcsolatot (utat) a cég és vásárlók között.

Mi kell tudni a PPC-ről?

A PPC, azaz a Pay Per Click a jelenleg legelterjedtebb digitális hirdetés típus, voltaképpen nélkülözhetetlen az online marketing területén. Melyek a legfőbb ismérvei? A Pay Per Click azt jelöli, hogy a hirdetés finanszírozója kattintás után fizet, azaz akkor, ha felhasználó valamilyen (meghatározott tevékenységet) végez a hirdető weboldalán. A kattintásonkénti fizetés rendkívül népszerű, a legnagyobb platformok alkalmazzák a módozatot. Nem véletlenül, hiszen olyan kampányokat tesz lehetővé a módszer, amelyek jól célozhatóak és mérhetőek, ennek megfelelően pedig rugalmasan kezelhetőek, változtathatóak.

Ez egy licitálás

A PPC kampányok voltaképpen különleges digitális licitálások. A kampány célja, hogy az érdeklődő vagy kereső felhasználókat összehozza a hirdető kínálatával. Hogyan valósítja ezt meg? A legfontosabb, hogy megfelelő kulcsszavakat vagy érdeklődési köröket használ a célzásnál. Ha például a Google-ben a termékünkhöz, szolgáltatásunkhoz jól állítjuk be a hirdetési kulcsszavakat, akkor a Google keresőben böngésző felhasználók igénye találkozni fog a mi kínálatunkkal és elértük a célunkat, legalábbis nagyot léptünk irányába. Természetesen mások is hirdetnek hasonló, vagy akár ugyanolyan termékkel, mint a miénk, itt játszik szerepet a licitálás, mindenki beállítja ugyanis, hogy maximum mekkora összeget szeretne kifizetni egy kattintásért.

Ne kidobott pénz legyen

A fentiekből következik, hogy egy PPC kampány rendkívül hatékony tud lenni, és sokszor azonnali forgalomgenerálást tud felmutatni. Ugyanakkor nem szakértő kezekben költséges mulatság lehet, hiszen ha nincs eredmény, a hirdetések finanszírozása kidobott pénz az ablakon. Az Ads Media szakemberei körültekintően terveznek meg egy ilyen kampányt. Jól tudjuk, hogy a szakértelem és a tapasztalat mellett a tudás folyamatos frissítésére is szükség van, emellett a tesztelés is rendkívül fontos. Ügyfeleinkkel együttműködve építjük fel és kezeljük a kampányt, amely igazodik az aktuális trendekhez és természetesen az ügyfelek igényeihez egyaránt.

PPC kampánykezelés

A kulcsszavak fontossága

A megfelelő kulcsszavak megadása alapvető fontosságú egy PPC kampányban. A jó kulcsszólista nyilván a hirdetett terméken, szolgáltatáson alapszik, de emellett mást is tartalmazhat, például a márkát magát, vagy esetleg a cég/vállalkozás nevét. Fontos lehet, hogy a felhasználók fejével gondolkodjunk. Mit keresnek, mi a problémájuk, hogyan oldhatjuk a problémát mi meg. Azaz a vállalkozásunktól mit szeretnének az emberek. Ez kutatható is, több módszer is létezik arra, hogy megvizsgáljuk, hogy milyen magatartást mutatnak a látogatók például a weboldalunkon. A kulcsszavak mellett további lényeges dolog, hogy megfelelő leírásokat, címsorokat és hirdetésszövegeket találjunk ki és adjunk meg a Googlenek. Ez sokszor időigényes folyamat, amelyet szintén érdemes szakértőkre bízni, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy a megszabott karakterszámba hogyan és miként sűrítjük az a mondanivalót, amely megjelenik majd a felhasználók előtt.

Célok, mérés, elemzés, optimalizálás

A PPC kampány – ahogy említettük – az első lépésektől fogva egy komplex folyamat, amely az Ads Media szakemberei képesek az elejétől a végéig profin lemenedzselni. Mit jelent ez? A hirdetés elkészültétől kezdve alapvetően három fő dolgot: mérés, elemzés, optimalizálás. Minden PPC kampánynak kell lennie egy jól meghatározott céljának. Ez az alap. Különböző szintű célok léteznek, ezek között pedig lehet egy fontossági sorrend, de a lényeg az, hogy ha van célunk, akkor ehhez tudjuk mérni a teljesítményünket. A marketing kampányok legalapvetőbb célja az, hogy a hirdető növelje értékesítését, bevételét. Ez tiszta sor, de a cél elérésének mérése nem feltétlenül egyszerű feladat. Sokféle mutató áll rendelkezésre, ezeket pedig tudni kell elemezni. Ha utóbbi megtörtént, szükség szerint jöhet a hirdetések optimalizálása. Mennyibe kerül a hirdetés, és ehhez hogyan arányul a bevétel? Milyen kiadásokkal kell még számolni, stb… Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kell tudni válaszolni a megfelelő mérésekhez.

Nem mindig a közvetlen értékesítés a cél

Bizonyos marketing kampányok célja eltérő lehet attól, hogy a vállalkozás növelje értékesítését, bevételeit. A végső cél persze ez lehet, ugyanakkor az adott kampány mondjuk arra hivatott, hogy a cég imázsát emelje, növelje ismertségét, kiemeljen valamilyen márkát, terméket, szolgáltatást. A PPC kampányok természetesen erre is alkalmasak, a mérés itt nem mindig egyszerű, ugyanakkor vannak olyan módszerek, amelyek jó visszacsatolást jelenthetnek. Hányan keresnek rá az adott márkára? Felkeresik az oldalt? Ha felkeresik, akkor milyen tevékenységet végeznek ott? Kifinomult technikákkal nyomon lehet követni egy-egy ilyen PPC kampány eredményességét, és adott esetben változtatni, hangolni a hirdetéseken.

Kívülről, egyben látni és reagálni

A PPC kampánykezelés összetett folyamat, számos mutatót, számot kell követni és ami még fontosabb, egyben látni. Ha belefeledkezünk a részletekbe, hamis képet kaphatunk. Fontos, hogy össze tudjuk hasonlítani a hosszabb időszakok eredményeit, mert csak akkor tudunk eredményesen dolgozni és előrelépni. A megfelelő elemzés elengedhetetlen ahhoz, hogy a tesztelés és optimalizálás is hatékony legyen.

Kapcsolat

Írj nekünk!

Vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:

    Elolvastam és elfogadom az adsmedia.hu adatkezelési szabályzatát