Kérj ajánlatot!

Így szervezz nyereményjátékot a Facebookon!

Ajándékot kapni, vagy nyerni mindenki szeret. Főleg, ha különösebb erőfeszítést sem kell ezért tennie, sőt otthon, a kanapén ülve, vagy a buszon utazva is játékba szállhat egy Facebook oldalon. Elindítani egy nyereményjátékot a Facebookon szinte mindig jó ötlet, de kérdés, hogy mikor és hogyan érdemes ezt megtenni, hogy az sikeres és hatékony legyen. Ehhez adunk most tippeket: mire figyelj, ha meghirdetsz egy nyereményjátékot a Facebookon.

A legtöbb vállalkozó azért indít nyereményjátékot a Facebookon, hogy követőbázist építsen, új ügyfeleket szerezzen, miközben önmagát népszerűsíti. Emellett a meglévő kedvelők figyelmét is felkeltheti újra, vagy emlékeztetheti az oldalra, ahonnan korábban már vásároltak. Tehát mindenképp érdemes egy nyereményjátékot a Facebookon indítani, de nem csak úgy hűbelebalázs módjára és elhamarkodottan, hanem észszerűen és jól átgondoltan kell azt megtenni.

Ne kínáljunk túl apróságot!

Nem fogják komolyan venni a nyereményjátékot a Facebookon, ha az nem valódi nyeremény. Úgy értve, hogy egy könyvesbolt például felkínálja, hogy ha 100 könyvet vásárolsz nála, kapsz egy könyvjelzőt. Nem fogsz ezért 100 könyvet megvenni, de ha a 5 könyv megvásárlása után kapsz egy kupont a következő vásárlásodhoz, netán választhatsz egy hatodikat kedvezményesen, akkor már megéri játszani. Ne bagatellizáld el és ne legyél kicsinyes, amikor meghirdetsz egy nyereményjátékot a Facebookon. Ne félj befektetni egy terméket azért, hogy utána a sokszorosát visszahozza neked új ügyfelek formájában! Olyan terméket kínálj a nyereményjátékban, amelyre büszke vagy, amely jellemez téged és a cégedet, amelytől egyedi a kínálatod.

Határozd meg a céljaidat a versennyel!

Persze azt kell éreztetned az oldaladon, hogy a nyereményjáték a vevőért van, nem pedig érted, de nyilván te is azért hirdeted meg a nyereményjátékot a Facebookon, mert terveid vannak: új követőket szeretnél az oldaladnak, úgy vásárlókat szeretnél szerezni, a hírleveled feliratkozóit szeretnéd növelni, vagy egy általad szervezett eseményre szeretnél több résztvevőt szerezni. Neked kell meghatározni, hogy mi a célod, miért indítasz nyereményjátékot a Facebookon. Persze az sem utolsó szempont, ha egy új terméket, vagy szolgáltatást indítottál és ennek szeretnél egy kis reklámot.

Pontosan határozd meg a játék menetét és egyértelműen írd le a nevezési feltételeket!

Neked kell eldönteni, hogy az oldalad követése, az új követők meghívása, egy adott poszt megosztása, likeolása, vagy kommentelés a játékban részvétel feltétele. Azzal is indíthatsz nyereményjátékot a Facebookon, hogy az üzletedben vásárolt termékről, meghatározott hashtaggel töltsenek fel fotót a vásárlóid, taggelve az oldaladat. Persze össze is foghattok más oldalakkal és egymás követését is kérhetitek a játékban, de a lényeg, hogy ne kérj túl sokat. Biztosan nem vesznek komolyan egy nyereményjátékot a Facebookon, mely azt kéri, hogy kövesd, likeold, oszd meg, kommenteld, kövess 5 másik oldalt és tölts fel saját fotót a termékeddel egyszerre!

Facebook nyereményjáték

Ne hagyd magára a nyereményjátékot!

Nem elég csak kiposztolni és várni a sok kommentet és megosztást, hanem visszacsatolást kell adni a játékban résztvevők felé. Kommenteket szivecskézni, vagy likeolni kell az oldalad nevében, tehát reagálj a versenyzők felé, vagy ha hosszú a játékidő, akkor érdemes újra és újra posztolni a játékra való felhívást.

Népszerűsítsd a nyereményjátékodat!

Persze a megosztásokkal és kommentekkel szárnyalni fog az elérésed, de ehhez az is kell, hogy mindig jól látható legyen a játék. Rögzítsd felül a hírfolyamodban, hogy az oldaladra látogatva az első bejegyzés legyen, ami szembejön. Egészen addig hagyd ott a rajzszög ikont a posztod mellett, míg a nyereményjáték tart és a sorsolás, illetve a játék nyertesének kihirdetése meg nem történik. A sorsolásra számos alkalmazás létezik, ha ezt videóban rögzíted, még hitelesebbé válik a játékod. Vagy élő videóban, előre beharangozott időpontban egy hagyományos, „cetlis” névkihúzásos sorsoláson is kihirdetheted a győztest.

A nyertes kiértesítése után érdemes bemutatni egy új posztban azt is, ahogy a nyertes átveszi nyereményét, felhasználja azt. Ezzel hitelesebbé válik az oldalad és megígérheted, hogy a nagy sikerre való tekintettel hamarosan meghirdetsz egy új nyereményjátékot a Facebookon, érdemes lesz folyamatosan csekkolni az oldaladat, ezáltal fenntartod a folyamatos érdeklődést azoknál, akik nagyon szerettek volna nyerni, de most nem nekik kedvezett a szerencse. Nem beszélve arról, hogy azok is feléd lesznek fél szemmel, akik új követőként, most ismerkednek az oldaladdal és a termékeiddel. A nyereményjáték után érdemes belehúzni a posztolásba, bemutatni az újdonságokat és a legnépszerűbb termékeket, hogy az újonnan érkezett rajongók még inkább vágyjanak a termékeidre és vásároljanak tőled, hiába nem ők nyertek.

Szeretnéd hatékonyan elindítani online kampányaid kötöttségek nélkül?

Google Partneri státuszunknak köszönhetően akár 120.000 Ft jóváírásban is részesülhetsz*! Tapasztald meg, milyen eredményeket érhetünk el, mielőtt elköteleződnél!

Emellett ingyenes SEO auditot is kapsz, amely során konkrét technikai és tartalmi javaslatokat adunk az oldalad hatékonyabbá tételéhez. További részletekért, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén!

*(amennyiben új fiók nyitásra kerül sor, és a költés a fióknyitástól számított 60 napon belül eléri a 120.000 Ft-ot)
Kapcsolat

Írj nekünk!

Vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:

    Elolvastam és elfogadom az adsmedia.hu adatkezelési szabályzatát