Minden vállalkozó szeretne sikeres lenni, ehhez azonban nemcsak jó ötletekre és tőkére, vagy egy támogató szponzorra, de jó reklámra is szükség van. Ehhez pedig hatásosabb hirdetéseket kell feladni, mint a konkurencia. Ha megfogadsz néhány tanácsot a szakértőktől, akkor nem lesz nehéz dolgod, és hatásosabb hirdetéseket teszel majd közzé a vetélytársaknál. Íme 5 tipp, hogyan írj még hatásosabb hirdetéseket, mint valaha.
Nem kell a hatásvadász bulvármédia stílusát felvenni, de tény, hogy egy érdekfeszítő címmel és felütéssel nagyobb eséllyel olvassák tovább a hirdetést a vásárló-jelöltek, mint egy unalmas, száraz, hétköznapi cím esetén. És így könnyebben válnak új ügyféllé, vevővé. Az is hatásosabb hirdetéseket jelent, ha a cím, egyben egy felhívás is, sőt még jobb, ha elgondolkodtatja az olvasót, vagy a nézőt. Hatásosabb hirdetéseket tudunk feladni akkor is, ha egy megdöbbentő adattal kezdjük a promóciónkat, vagy ha olyan kérdést teszünk fel, melyet magának meg is válaszolhatnak az érdeklődők. Ettől még pár másodpercig biztosan a hirdetésünkön marad a figyelmük, mert büszkék lesznek arra, hogy választ tudnak adni a kérdésünkre. A figyelmüket lekötni azonban már egyre nehezebb hosszabb távon, hiszen mindenki rohan, a telefont görgetve pedig brutális mennyiségű információ zúdul rájuk folyamatosan. A hatásosabb hirdetéseket úgy kell megfogalmazni, hogy megérintse a nézőt/olvasót, személyes élményt, érzést kell kiváltani az emberekből, hogy magukénak érezzék és kíváncsivá tegye őket az adott téma. Azt kell érezniük, hogy róluk, nekik, netán értük született meg az adott termék, amit eladásra kínálunk a hirdetésünkkel, hiszen a legtöbb vásárlási döntésben nagy szerepe van az érzelmeknek.
Legalábbis fejben. Próbáld magad belehelyezni az ügyfél helyzetébe, akit szeretnél megszólítani, vagy elérni és új vásárlóddá tenni. Ha hatásosabb hirdetéseket szeretnél, meg kell határoznod egy célközönséget, akit szeretnél elérni és megszólítani a termékeiddel. Ha meghatároztad a korcsoportot, nemet, munkakört, végzettséget, hobbit, anyagi helyzetet a jövőbeli vásárlóidnál, akkor máris el tudod képzelni az életüket, azt, hogy mire van szükségük, mi fontos nekik, milyen élethelyzetre, problémára nyújthatsz megoldást a termékeiddel, vagy hogyan tehetnéd könnyebbé, kényelmesebbé az életüket. Annál hatásosabb hirdetéseket tudtál létrehozni, minél személyesebb a tartalom, minél jobban magára ismer az olvasó, és annál könnyebben szólítod meg az új ügyfelet, vagy teszed hűségesebbé a meglévő megrendelőket és új vásárlásra ösztönzöd őket.
Nyilván a konkurencia is küzd az ügyfélért, egy hasonló termékeket, vagy szolgáltatásokat kínáló cég is igyekszik hatásosabb hirdetéseket feladni, akár nálad is. Biztosan ő is megpróbálkozik az ügyfél meggyőzésével érzelmileg, de mitől lehetsz te a jobb? Attól, hogy a te terméked egyedibb és még személyesebb, ezt pedig meg kell mutatnod a hatásosabb hirdetéseket létrehozó platformoddal. Ígérj egyediséget, exkluzivitást! Tudod, az ész érvek és a nyilvánvaló tények mellett az érzelmek megfogása is fontos, hiszen mindannyian csak azt vesszük meg, amit magunkénak érzünk. Ígérj kényeztetést, nyugalmat, könnyebb életet, vagy egy olyan élményt, amire mindenki vágyakozik legbelül, de nehezen éri el. Bármilyen terméket kínálsz, azt az érzést kell keltened a hirdetéseddel, hogy a terméked megvásárlásával a vásárlód élete egyszerűbb és tehermenetesebb lesz. Ma mindenki leterhelt, rohan, 24 órába 48 órányi feladatot próbál besűríteni, helytáll a munkahelyén, a családban, a gyerekeit viszi külön foglalkozásokra, háztartást vezet, edzeni jár, egészségesen él, gondoskodik a szüleiről, néha alszik is, és küzd a mindennapi kihívásokkal, a gazdasági helyzettel, a felgyorsult világgal, az állandó nehézségekkel, így, ha valaki, vagy valami azt ígéri, hogy könnyebb lehet az élete, arra fel fog figyelni. Hatásosabb hirdetéseket tehát akkor érsz el, ha hatni tudsz a potenciális vevőd érzelmeire.
A hatásosabb hirdetéseket úgy éred el, ha rövid és tömör, valamint figyelemfelhívó, figyelemfelkeltő, elgondolkoztató, vagy megdöbbentő a tartalom. Nem kell felsorolnod a terméked összes előnyét egy gyorsított kommentárral 30 másodperc alatt, mert akkor elvész a lényegi információ, nem lesz mély hatással arra, aki látja, olvassa. Inkább hívd fel magadra a figyelmet egy ütős címmel, vonzd oda a tekintetet és tartsd magadon a hirdetésed végig. Röviden, tömören és tagoltan add át az információkat magadról és a termékedről a hirdetésedben, az összes részletet pedig ráérsz a saját honlapodon, vagy a termék, szolgáltatás leírásában elmondani minden előnyével együtt. Fontos, hogy ne egy ömlesztett szöveget tárj a hirdetésedben a vevők elé, hanem próbáld meg elrendezni, szétválasztani az információkat valamilyen szempontokat figyelembe véve. Hatásosabb hirdetéseket adhatsz fel, ha felosztod az adatokat és nem egy hosszú szövegfolyamban öntöd be a közönség elé. Ne fárasszuk továbbá a vevőket a fellengzős szakszavakkal se, melyeket kevesen értenének meg, hanem legyünk egyértelműek és mindenki számára jól érthetőek.
Ne csak a megszólításra és a személyes érzésre figyelj, hanem arra is, hogy a hirdetés végén valahogy megragadd őt, mégha nem is lesz azonnal a vásárlód, vagy ügyfeled. Például ajánld fel a két hétig beváltható kuponkódot, amennyiben feliratkozik a hírleveledre, vagy vezesd át őt a Google, vagy Facebook, Instagram hirdetési felületről a honlapodra, ahol sokkal bővebb és részletesebb infókat talál a termékről, vagy más árut is megismerhet.
Google Partneri státuszunknak köszönhetően akár 120.000 Ft jóváírásban is részesülhetsz*! Tapasztald meg, milyen eredményeket érhetünk el, mielőtt elköteleződnél!
Emellett ingyenes SEO auditot is kapsz, amely során konkrét technikai és tartalmi javaslatokat adunk az oldalad hatékonyabbá tételéhez. További részletekért, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén!
*(amennyiben új fiók nyitásra kerül sor, és a költés a fióknyitástól számított 60 napon belül eléri a 120.000 Ft-ot)