Kérj ajánlatot!

Grafikai tervezés

Az első benyomás és azon túl… Egy jól bevezetett cégnél, terméknél, márkánál, szolgáltatásnál szinte csukott szemmel látjuk magunk előtt az ismert arculatot, logót, színt, stb. Ön is szeretné, ha az Ön elképzelései szerint, de profi szakemberek segítségével készülne egy-egy hasonló ismertetőjegy vállalkozása számára? Egy olyan arculat, amelyről jól beazonosítható válik a vásárlók, partnerek előtt? Akkor jó helyen jár! Az Ads Media széles tárházát kínálja a különböző grafikai megoldásoknak, az egyszerűbb feladatoktól kezdve a különleges ötleteket igénylő, kreatív munkákig bármiben szívesen állunk rendelkezésére.

Mi fán terem a grafikai tervezés?

A grafikai tervezésnél fontos hangsúlyozni, hogy egy közös munkán alapuló, kreatív tevékenység. A szakembernek és az ügyfélnek fontos megismernie, megértenie egymást, a közös munka így lehet eredményes, és így lehet kreatív. A kreatív erőt mindkét fél beleadhatja a munkába, hiszen a grafikus is úgy tud jól dolgozni, ha az információk mellett ötleteket is kap. A grafikai tervezés mondhatni intim feladat, az adott vállalkozást „meztelenül” kell látni ahhoz, hogy arculatot, színt, logót, formát álmodjunk és alkossunk hozzá. Izgalmas és összetett tevékenység ez, hiszen egyrészt a semmiből, vagy szinte a semmiből jön létre valami értékes és szép, ugyanakkor mindezt olyan fogódzók mentén kell létrehozni, amelyet az ügyfél biztosít a szakember számára. Cégünk, az Ads Media úgy tekint a grafikai tervezésre, mint egy közös alkotásra. Ehhez ügyfeleink hozzák az alapanyagot, mi a szakértelmet, a kreatív folyamat pedig e kettő mentén indul el és alakul, minden igyekezetünk és reményünk szerint egy olyan végeredményhez érkezve, amellyel mindenki maximálisan elégedett.

A tervezés tervezése, azaz az egyeztetés

Fogalmazhatunk úgy, hogy a grafikai tervezés alapja a tervezés. Mondhatni egy előzetes egyeztetés azzal kapcsolatban, hogy az ügyfélnek milyen elképzelései vannak. Itt jönnek elő az ötletek, az elvárások, a határidők, a projekt pénzügyi keretei. Elképzelhető, hogy valaki már kiforrott elképzelésekkel, formákkal, színekkel, logó ötletekkel érkezik egy ilyen egyeztetésre, mások több mindent bíznak a grafikusra. Fontos továbbá, hogy meghatározzuk, hová tervezzük a megjelenést és milyen formákban, típusokban szeretnénk azokat megvalósítani.

A második lépés: látványtervek

A következő lépés az, hogy a grafikus elkezd dolgozni a kapott információk és elvárások alapján, amelyből megszületik néhány vázlat. Ezeket nevezhetjük részeredményeknek, hiszen ezek alapján, ezekből kiindulva lehet folytatni a munkát. Az ügyfél a látványtervek alapján akár újabb ötletekkel, elképzelésekkel állhat elő és a grafikus számára is segítség, ha több ilyen „próba” készül. Ha a munka második része is befejeződik, következhet a végleges grafika elkészítése.

Számos megjelenési lehetőség létezik

A végleges grafika az elfogadott látványtervek alapján valósul meg. Itt még le lehet ellenőrizni azt, hogy minden az elképzeléseinknek megfelelően alakult-e. Jó a szín, a formák, megfelelő a tartalom? Így képzeltük el cégünk új logóját, megvalósul az az arculat, amely a legjobban illik hozzánk? Ha mindennel megvagyunk, és letisztáztuk az összes felmerülő kérdést, jöhet a véglegesítés, illetve a gyártás. Terméktől függ, hogyan zajlik ez. A grafikánk az online megjelenés mellett szerepelhet szórólapon, névjegykártyán, céges levélpapíron, vagy dosszién, bélyegzőn és egyéb más területeken is használhatjuk. Érdemes minél több helyen megjelenni, hiszen ez segíti cégünk beazonosítását, népszerűségének, ismertségének növelését az új arculat mentén, annak hathatós segítségével.

A megfelelően elkészített grafikai megjelenés előnyei

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy milyen komoly jelentősége van annak, hogy egy cég megjelenése szép, elegáns legyen. Az arculatnak egyszerre kell könnyedséget és komolyságot hangsúlyozni, és ami a legfontosabb: közvetítenie kell a potenciális vásárlók, ügyfelek felé a vállalkozás által képviselt értékeket. Azokat az előnyöket, amelyeket a vásárló kap, ha igénybe veszi szolgáltatásunkat. Nem egyszerű feladat mindezt formákkal, színekkel, képekkel és stílusokkal visszaadni, ugyanakkor nem is lehetetlen, mi azon dolgozunk, hogy ügyfeleink elégedettsége mellett a népszerűségben és bevételekben is realizálódjon a kreatívan megalkotott és megfelelően elkészített grafika nyújtotta előny.

Megbízhatóság, magabiztosság, állandóság, megkülönböztetés

A marketing fontos eleme a grafikai tervezés, a folyamat végén egy olyan kulcsot kapunk kézhez, amelyet aztán a marketing stratégiánk majd minden elemében használhatunk. Egy olyan kulcsot képzeljünk el, ami a miénk, de végtelen másolatot készítve bárkit megszólíthatunk vele, és ezzel a kulccsal bárki benyithat hozzánk. A megfelelő arculat elemei megkülönböztetnek és ki is emelhetnek a versenytársak közül. Segítenek jobban beazonosítani a vállalkozást, megbízhatóságot, magabiztosságot, állandóságot építenek a cég, vagy márka köré. Mindenki ismeri a legnépszerűbb márkákat, csukott szemmel is magunk elé tudjuk idézni a jól ismert formát, színt, alakzatot. Ezek a grafikai elemek önmagukért „beszélnek”, és adják el a terméket. Persze sokat kellett azon dolgozni, hogy erre a szintre jussanak. Ha az ügyfél elképzelése és a grafikus tudása egymásra talál a cég érdekében, akkor elindulhatunk azon az úton, amelyet a tervezés elején elképzeltünk, egyedi és különleges, azaz hasznos arculatot alakítottunk ki. Az Ads Media csapata szívesen végigkíséri ezen az úton leendő ügyfeleit, legjobb tudásunkat adva vállaljuk a grafikai munkák megtervezését és létrehozását.

Grafikai tervezés marketing

A grafikai tervezés marketing azt takarja, hogy egy egyedi, kreatív ötlet professzionális vizuális megjelenítésével hogyan tűnhetünk ki a versenytársak közül. Ha ugyanis sikerül kitűnni a versenytársak közül, arra építhetjük a marketing stratégia különböző elemeit. A grafikai tervezés az alapvető elemek egyike, egy olyan terep, amely számos kibontakozási lehetőséget kínál. Ugyanakkor nem elég egy ötlet, a megvalósítás éppúgy fontos, csak a kettő kombinálásával tudjuk hatékonyan a marketing stratégia részévé tenni a grafikai tervezést.

grafikai tervezés

Érték, megbízhatóság, erő

A grafikai tervezés során sokféle célt tűzhetünk ki magunk elé. Az ügyfelekkel együttműködve egy olyan arculat kialakításán kell dolgozzunk, amely egyszerre sugall értéket, megbízhatóságot, egységességet és erőt. Legyen szó egy egyszerű névjegykártyáról, esetleg szórólapról, vagy valamely webes felületet érintő munkákról, esetleg összetett grafikai tervezés marketing tevékenységről, a lényeg egy és ugyanaz, a fent említett célok nem változnak. Az érték közvetítésének megjelenítése rendkívül fontos, hogy a potenciális vásárlók azt szeretik, ha egy vállalkozás értéket képvisel, mi pedig arra törekszünk, hogy ez a grafikai elemekben is megjelenjen. A megbízhatóság mutatása szintén alapvető cél, a mai világban, a rengeteg ajánlat között aranyat ér a bizalom. Ha sikerül ezt grafikailag is megfognunk, nyert ügyünk van. A grafikai tervezés ezek mellett egységet is kell jelentsen azon értékek mentén, amelyet a cég képvisel, ez nemcsak a leendő ügyfelek szempontjából lényeges, hanem a vállalkozásban, vagy vállalkozásnak dolgozók szempontjából is. Ahogyan az erő sugalmazása szintén, amely, ha jól sikerül, akár a versenytársakra is hatással lehet.

Az ügyfél is aktívan részt vesz a folyamatban

Az ügyfelek különböző igényeket támasztanak egy grafikai munka előtt. Fontos, hogy ezek az elvárások, elképzelések egyeztetve legyenek, ugyanis ez a kiindulópont, aminek hiányában felesleges, vagy értéktelen végeredmény jöhet létre. Ha tehát megtörtént az egyeztetés, elkezdődhet a tervezés, amely a fent említett alapelvek menték kiindulva többféle verzióban is megvalósulhat. A tervek különböző variációi is azt a célt szolgálják, hogy sikerüljön elkészíteni a lehető legjobb, leghatékonyabb módon a munkát. Az ügyfél természetesen láthatja a verziókat, így részt vesz a folyamatban, kiválaszthatja azt az utat, amelyet a legmegfelelőbbnek talál. Egy grafikai terv végleges elkészülte tehát ilyen módon is kialakulhat.

Mi a grafikai tervezés lényege?

A grafikai tervezés egy olyan terület a marketingben, amely a vizuális kommunikációval foglalkozik, és célja, hogy egy adott üzenetet hatékonyan és vonzó módon jelenítsen meg egy adott közönség számára. A grafikai tervezés különböző eszközöket és technikákat használ, mint például a tipográfiát, a színeket, a formákat, a képeket és a diagramokat. Ezekkel az a célja, hogy segítse a felhasználók számára az információk könnyű megértését.

A grafikai tervezők dolgozhatnak különböző projekteken, például logótervezésen, webdesign-on, könyvborítókon, plakátokon, hirdetéseken és egyéb marketinganyagokon.

A marketingben betöltött szerepe

A grafikai tervezés komoly szerepet tölthet be a marketing stratégiában, hiszen segíthet vonzóvá és emlékezetessé tenni a cég, vállalkozás, termék üzenetét, ami pedig növeli az eladásokat és erősíti márkahűséget.

A grafikai tervezés egy folyamat, amely több lépést foglal magában az első ötlettől kezdve egészen a végleges kivitelezésig. Egy-egy grafikai tervezés arról is szól, hogy megértsük az adott projekt céljait, magában foglalja a célcsoport vizsgálatát, a stílus és a designelemek kiválasztását, a tervezési elképzelések kialakítását, a kivitelezést és a projekt menedzselését.

A grafikai tervezés többféle szoftvereszköz segítségével, használatával végezhető el. A grafikai tervezés kreatív folyamat, amelyben a designerek megpróbálják új és vonzó megoldásokat találni az üzenet megjelenítésére. A készítő, vagy készítők olyan „termékeket” hoznak létre, amelyek segítségével hatékonyan lehet kommunikálni az adott célközönséggel.

Tudnivalók az arculattervezésről

A marketing arculattervezés a vállalkozások, cégek által használt, egységes megjelenést biztosító vizuális rendszer összességének tervezése. A lényege, hogy egy összehangolt, egységes arculatot hozzon létre a vállalkozás minden kommunikációs csatornáján, beleértve a logót, a színeket, a betűtípusokat, a grafikákat, a dizájnt és a stílust.

Az egységes arculat nagyon fontos a vállalkozások számára, mert az a vállalkozás identitását jelenti, és segít megkülönböztetni a többi, ugyanolyan, vagy hasonló szolgáltatást nyújtó cégtől. Az egységes arculat növeli a hitelességet, az beazonosíthatóságot és azt, hogy megmaradjon a vállalkozás az emberek emlékezetében.

A marketing arculattervezés lépései

Az arculattervezés során a legfőbb, az első dolog az, hogy meghatározzuk, kik vagyunk mi, mi az, amit képviselünk, miről és kinek szólnak termékeink, vagy szolgáltatásaink.

Tisztában kell lennünk azzal, hogy mely célcsoportot/célcsoportokat célozzuk, milyen értékei vannak vállalkozásunknak, mit akarunk elérni, mik a legfőbb céljaink, illetve milyen üzenetet szeretnénk kézbesíteni ügyfeleink, vagy potenciális ügyfeleink fel. Ezt követően az arculattervező megalkotja a vállalkozás logóját, amelynek tartalmaznia kell az egységes arculat színeit, betűtípusait, grafikáit és fő dizájnját.

Az egységes arculat kialakítása biztosítja a cég minden kommunikációs eszközének, csatornájának, felületének egységes megjelenését. Ilyen például a weboldal, a reklámok megjelenése, a közösségi média felületek, az e-mail aláírás, a névjegykártya, vagy a hivatalos levélpapír. Ez segít abban, hogy a vállalkozás igazán profi megjelenést nyújtson és hatékonyan kommunikáljon az ügyfelekkel és a partnerekkel.

Mi a jelentősége a logónak az arculattervezésben?

A megfelelő logó megtalálása, megalkotása a marketing arculattervezés egyik fontos eleme, hiszen egy olyan vizuális termékről van szó, amely meghatározza és megtestesíti a vállalkozásunk identitását. A logó egy olyan képi jelzés, amely azonosítja a vállalkozást, és segít megkülönböztetni más cégektől, szolgáltatóktól. A logótervezés kreatív feladat, amelynek van néhány kiemelendő alapelve.

A logótervezés legfontosabb alapelvei

További tudnivalók a logótervezéssel kapcsolatban

A logótervezés során fontos figyelembe venni az aktuális trendeket és a divatot, de nem szabad túlságosan rájuk koncentrálni, mert a logónak hosszú távon is meg kell őriznie az érvényességét. A logó tervezése során fontos, hogy az egyszerűségre és a funkcionalitásra összpontosítsunk, és elkerüljük az összezavaró elemeket és a túlzott részletességet. A tervezők ma már sokféle eszközt és technológiát használnak a logók megalkotására, például szoftvereket, digitális eszközöket, különféle speciális megoldásokat hívnak segítségül. Persze a legfontosabb még ma is a kreativitás, amit aztán „papírra” is kell tudni vinni. Ez a logótervezők legfontosabb feladata.

Szeretnéd hatékonyan elindítani online kampányaid kötöttségek nélkül?

Google Partneri státuszunknak köszönhetően akár 120.000 Ft jóváírásban is részesülhetsz*! Tapasztald meg, milyen eredményeket érhetünk el, mielőtt elköteleződnél!

Emellett ingyenes SEO auditot is kapsz, amely során konkrét technikai és tartalmi javaslatokat adunk az oldalad hatékonyabbá tételéhez. További részletekért, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén!

*(amennyiben új fiók nyitásra kerül sor, és a költés a fióknyitástól számított 60 napon belül eléri a 120.000 Ft-ot)
Kapcsolat

Írj nekünk!

Vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:

    Elolvastam és elfogadom az adsmedia.hu adatkezelési szabályzatát