A YouTube egy lehetőség, és része lehet egy vállalkozás sikeres online marketingstratégiájának. Ehhez azonban elkötelezett, aktív, nagyszámú követőre van szükség. Mutatjuk, hogy növelheted a nézettséged a YouTube-on.
Egy YouTube csatornára költött pénz könnyen válhat kidobottá, ha alacsony marad a nézőszám. Növelni kell a nézettséget, ha eredményesen akar valaki YouTube csatornát üzemeltetni. Ehhez idő, türelem és szakértelem kell. De mit lehet tenni? Milyen módszerek vannak a nézettség növelésére? Mutatunk néhány módszert, hogy növekedjen a nézettséged a YouTube-on.
Nem csak egy filmnek vagy egy regénynek kell jó címet adni. Egy jó YouTube videó cím már fél siker. Mégis óvatosan kell eljárni a cím megadásakor, nehogy az túl sablonosra, kattintás-vadászra sikerüljön. A címnek fel kell keltenie az érdeklődést, utalnia kell a tartalomra, de érdemes elkerülni azokat a jónak tűnő sémákat, amire sokan kattintanak.
A cím legyen egyszerű, rövid, érthető, és ha számot tartalmaz, az tovább erősítheti a nézettséget. A jó cím úgy utal a tartalomra, hogy kiemeli azt, és a jó címből a felhasználó megtudhatja, hogy milyen információra számíthat.
A legfontosabb az lesz a cím magadásánál, hogy az tükrözze a készítő egyéniségét. Egy önazonos, hiteles cím jól illik a tartalomhoz. Nem kell tehát másokat követni, egyéniség lehet a cím és maga a videó is. De azért csak óvatosan.
Egy jó blog bejegyzés segíthet a nézettség növelésében. A weboldalról át lehet vezetni a YouTube csatornára a felhasználókat, lehet írni a videó tartalmáról, vagy akár be is lehet ágyazni a videót a blogba. Egy beágyazott videó igazán különlegessé tehet egy bejegyzést.
Ha a vállalkozás tartalommarketingjének eleme a blogolás, akkor nem szabad habozni, segíteni kell a csatornát. Egy blog bejegyzés megírása idő és energia, de megéri a fáradtságot. Növelhető vele a nézettség, és éppen ez a cél.
A keresőoptimalizálás (SEO) alap, ha növelni kell a nézettséget. A YouTube keresőmotorja kulcsszavak alapján is rangsorolja a videókat, így megfelelő SEO alkalmazásával a videó előrébb kerülhet a rangsorban.
A videó címe mellett a videó leírására is figyelni kell, ott is alkalmazni kell a keresőoptimalizálást a legjobb eredmény elérése érdekében. A videó címkéivel ugyanez a helyzet. Ha jó eredmény a cél, akkor ezt a hármast optimalizálni kell. Nem lesz elég tehát a kreativitás, az ütős vizuális megjelenés, optimalizálni is kell.
Ellenfél helyett társként is lehet más csatornákra tekinteni. Még abban az esetben is gyümölcsöző lehet egy együttműködés, ha a két csatornát részben ugyanaz a közönség követi. Számtalan példa van erre, nem véletlenül. Az együttműködés ugyanis mindkét csatornát erősítheti, és ezzel élnek is már egyes csatornák.
Arra is van példa, hogy két merőben más profilú csatorna kooperál, és az azonos vagy hasonló csatornák együttműködése is kiváló lehetőség a nézettség növelésére. Közös tartalomkészítés és vendégként meghívás is szóba jöhet, hiszen az így megjelenő tartalmat mindkét csatorna követői megnézik majd, így később nagyobb eséllyel keresnek rá mindkét csatornára.
Egy sorozatot, ha elkezd valaki nézni, azt már végignézi. Tudni akarja, mi lesz a vége. Bár a YouTube videók nem filmek, egy sorozat nagyban növelheti a nézettséget azáltal, hogy az egyes részeket megnéző felhasználók a többi, minőségi tartalomra is kíváncsiak lesznek.
Ha lehet, sorozatokat kell készíteni, nem önálló videókat. Ez nem mindig lehetséges, de sokszor az is elég, ha valami összeköti a videókat. A felhasználók ilyenkor otthonosabban mozognak a témában, ismerősként tekintenek a szereplőkre, és várják a folytatást.
A kreatív tartalomgyártás mellett, ami rendkívül fontos, van még egy terület, amire kiemelten érdemes odafigyelni. A szakértők állítják, hogy a különböző lehetőségek, technikai megoldások nagyon fontosak. Nem lesz mindegy, hogy mi lesz a záró képernyőn, használni kell indexképeket és időbélyegzőt is.
Ezek a szakértelmet és gyakorlatot kívánó megoldások sok nézőt hozhatnak, nem szabad elhanyagolni őket. A profi tartalom mellett a profi kivitelezés is lényeges eleme lehet a sikernek.
A keresőoptimalizálás és különböző technikai megoldások fontosak, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy ez egy videómegosztó. Ide videókat kell készíteni. Persze fontos a háttérmunka és az, hogy a videó el is érje a felhasználókat, de a videónak kell igazán jónak lennie.
Hogy készülhet el egy igazán különleges videó? Olyan videóra lesz szükség, ami felkelti és fenn is tartja az érdeklődést. Hogy a következő videót is meg akarja nézni a felhasználó. Ne felejtsük el, több millió hasonló tartalom közül kell kitűnni.
Nem csak egy másik csatorna segíthet a nézettség növelésében, a közösségi média többi elemét is jól lehet erre használni. Egy Facebook vagy Instagram bejegyzés növelheti a nézettséget, ismertté teheti a csatornát, és növelheti az elköteleződést is.
Egy YouTube csatorna is jobban működik, ha az online marketing más eszközei is támogatják. Használni kell ezt, hirdetni, blogolni kell, hogy a csatorna nézőszáma növekedjen.
Most 1 hónapig ingyenes fiókindítást és kezelést biztosítunk Google Ads vagy Facebook kampányokhoz. Sőt Google Partneri státuszunknak köszönhetően akár 120.000 Ft jóváírásban is részesülhetsz*! Tapasztald meg, milyen eredményeket érhetünk el, mielőtt elköteleződnél!
Emellett ingyenes SEO auditot is kapsz, amely során konkrét technikai és tartalmi javaslatokat adunk az oldalad hatékonyabbá tételéhez. További részletekért, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén!
*(amennyiben új fiók nyitásra kerül sor, és a költés a fióknyitástól számított 60 napon belül eléri a 120.000 Ft-ot)