Kérj ajánlatot!

7 dolog, amire figyelj webshopod keresőoptimalizálása során

A felgyorsult világban nincs is kényelmesebb, mint otthonunk komfortjából, vagy akár a buszon utazva keresgélni termékek között és megrendelni, amire épp szükségünk lehet. Sorban állás nélkül ajándékot vásárolni, parkolóhely keresgélés nélkül megejteni a hétvégi nagybevásárlást ma már nem luxus, hanem a modern ember mindennapjainak része.

Minél több emberhez ér el az online áruházad, annál több ember válik potenciális vásárlóddá, ezért is fontos, hogy webshopod keresőoptimalizálása során betarts néhány egyszerű aranyszabályt. A SEO hamar megtérülő befektetés, hiszen webshopod keresőoptimalizálása után kiemelkedő lehetsz a vetélytársak közül.

1. A weboldal felépítése

Hogy néz ki egy keresőbarát weboldal-struktúra a gyakorlatban? Minél logikusabb és áttekinthetőbb egy weboldal felépítése, annál nagyobb valószínűséggel fogják kedvelni a látogatók. Minél könnyebb eligazodni a kínálatban, annál nagyobb esély van rá, hogy megrakják az online kosarat a termékeiddel.

Weboldalad kezdőlapja legyen letisztult, jelenjen meg a cégnév, az arculat és az általános tevékenységi kör, a forgalmazott termékek. Érdemes a vásárlók által leggyakrabban beírt kulcsszavak alapján létrehozni a főbb kategóriákat, amelyek aloldala az adott terméknek szentelt oldal. Érdemes a kereső által megtekintett termékek mellé hasonlókat, vagy hozzá passzolókat, azt kiegészítőket is felajánlani.

A keresőmotoroknak tudniuk kell, hogy miről szól az oldalad. Ezeknek a szövegeknek elsősorban a felhasználókhoz kell szólnia, hasznos információkat kell tartalmaznia ahhoz, hogy növeljék a márkád ismertségét. Soha ne feledd, hogy minden tartalom elsődleges célja az értékesítés.

2. Egyediség és minőség

A webshopod keresőoptimalizálása azért kiemelten fontos, mert el kell érni, hogy a milliónyi lehetőség közül éppen téged válasszanak ki és nálad rendeljék az adott terméket akkor is, ha egyébként más weboldalon is kapható hasonló. Neked azonban be kell mutatni azt, amitől te vagy a jobb a konkurenciához képest és te magasabb minőséget képviselsz. A webshopod keresőoptimalizálása mellett is csak értékes tartalommal lehet vásárlókat szerezni, ezért a minőségi és egyedi tartalom az, ami végül vásárlásra készteti a látogatóidat.

A Google a minőség mellett az egyediséget is díjazza, ezért ne használj mástól átvett tartalmat soha, és az ismétlődő tartalmat is kerüld.

A webshopod keresőoptimalizálása érdekében szánj időt a minőségi tartalomra és kérj profi segítséget, mert hidd el, megtérül majd a befektetett idő és ráfordított pénz.

3. Sebesség

Kinek van ideje órákat várni, elfogadni a cookie-kat, kiikszelni a felugró, idegesítő ablakokat, megvárni, míg beméretezi magát az oldal a telefonunkhoz. Ugye? Értékes másodpercek teltek el az oldaladon anélkül, hogy hasznos időt töltött volna el a vásárló-jelölted és egyre kisebb az esély rá, hogy ezek után még türelmesen itt marad és átböngészi a weboldaladat.

Az oldal betöltési sebessége nem csak a felhasználási élményt befolyásolja, de a keresőrobotok is számításba veszik, így a kialakításnál figyelnünk kell arra is, hogy hogyan tudjuk biztosítani a legrövidebb betöltési időt. A GT Metrix vagy a Google Speed Insights ellenőrzi nekünk és javaslatokat is ad az esetleges gyorsításra.

4. URL – weboldal címek

Milyen egy jó webhely cím? Nem csak jól hangzik, de könnyen megjegyezhető és egyértelműen utal rá, hogy milyen termékek találhatóak az oldaladon, lehetőleg rövid és jól érthető, nem kell betűzni senkinek. Ha külföldi partnereid is vannak, akkor frappáns, tömör, nemzetközileg is ismert szót, vagy kifejezést érdemes választani.

Az URL befolyásolja az oldal helyét is a keresőben, ezért is fontos energiát fordítani rá a webshopod keresőoptimalizálása érdekében.

webshop seo

5. Meta címkék

Ahhoz, hogy webshopod keresőoptimalizálása sikeres legyen és a keresők helyesen tudják értelmezni az egyes oldalakat, ahhoz a megfelelő meta címkékkel kell ellátnod.

A meta címkék azok a HTML kódok, amelyek a weboldalak html fejlécében találhatóak és ma már programozónak sem kell lenni hozzá, hogy szerkesszük őket, elég egyszerűen a felhasználó felületen megadni ezeket. Gyakorlatban ezek a megadott címkék láthatóak a Google keresési találatai között, amikor valamire rákeresünk.

A webshopod keresőoptimalizálása szempontjából a HTML címkéknek közvetlen, a leírásoknak közvetett jelentőségük van, hisz a címben megadott szavakat, kifejezéseket úgy értékeli a Google, hogy azok fontosak a webáruház adott oldalára nézve. A meta leírások legfőbb feladata tehát, hogy rávegye a Google-használókat arra, hogy rákattintsanak az oldaladra mutató linkekre, keresési találatokra.

6. Külső linkek

Ezek azok az oldalak, melyek más webhelyekről a te webshopodra mutatnak, akár a főoldalra, akár egy aloldalra, vagy közvetlenül egy adott termékre. A Google nagyra értékeli azokat az oldalakat, ahol sok más weboldalról származó link és tartalom ugrik fel, bár nem a mennyiséget, hanem a minőséget tartja szem előtt. Egy link attól értékes a Google számára, hogy a témához illik, valódi látogatókat hoz, és nem túl direkt. Ez a folyamat egy ördögi kör, állandó linkbővítésre van szükség, akkor is, ha elegendőnek érezed a weboldalad elérését.

7. Bővítsd a keresési eredményeket!

A webshopod keresőoptimalizálása érdekében adj meg minél több információt a nálad kapható termékekről. Olyan adatokat tegyél közzé, amelyek a találatok információs értékét is növelik és vonzóbbá teszik a weboldaladra mutató hivatkozást. Nem feltétlen az elsőként felugró találatra kattintanak rá a netezők, hanem arra, ahol érdekesebb és személyre szabottabb tartalmat látnak, például az árat, a leárazás mértékét, az elérhető színeket, méreteket egy adott termékből, vagy a legfontosabbat, hogy raktáron van az áru vagy utánrendelés szükséges. Ezek a bővített találatok hozzásegítik a felhasználót, hogy jól döntsenek.

Szeretnéd hatékonyan elindítani online kampányaid kötöttségek nélkül?

Google Partneri státuszunknak köszönhetően akár 120.000 Ft jóváírásban is részesülhetsz*! Tapasztald meg, milyen eredményeket érhetünk el, mielőtt elköteleződnél!

Emellett ingyenes SEO auditot is kapsz, amely során konkrét technikai és tartalmi javaslatokat adunk az oldalad hatékonyabbá tételéhez. További részletekért, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén!

*(amennyiben új fiók nyitásra kerül sor, és a költés a fióknyitástól számított 60 napon belül eléri a 120.000 Ft-ot)
Kapcsolat

Írj nekünk!

Vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:

    Elolvastam és elfogadom az adsmedia.hu adatkezelési szabályzatát