Kérj ajánlatot!

PPC kampánykezelés

Csapatunk teljes fegyverzetben áll az ügyfelek rendelkezésére az alábbi platformokon. Hiszünk benne, hogy a partnerek üzleti céljait maximálisan tudjuk segíteni azzal, hogy a hirdetéseket szakértő módon tervezve, létrehozva és menedzselve, közös alkotás eredményeképpen létrehozunk egy egyedi kapcsolatot (utat) a cég és vásárlók között.

Mi kell tudni a PPC-ről?

A PPC, azaz a Pay Per Click a jelenleg legelterjedtebb digitális hirdetés típus, voltaképpen nélkülözhetetlen az online marketing területén. Melyek a legfőbb ismérvei? A Pay Per Click azt jelöli, hogy a hirdetés finanszírozója kattintás után fizet, azaz akkor, ha felhasználó valamilyen (meghatározott tevékenységet) végez a hirdető weboldalán. A kattintásonkénti fizetés rendkívül népszerű, a legnagyobb platformok alkalmazzák a módozatot. Nem véletlenül, hiszen olyan kampányokat tesz lehetővé a módszer, amelyek jól célozhatóak és mérhetőek, ennek megfelelően pedig rugalmasan kezelhetőek, változtathatóak.

Ez egy licitálás

A PPC kampányok voltaképpen különleges digitális licitálások. A kampány célja, hogy az érdeklődő vagy kereső felhasználókat összehozza a hirdető kínálatával. Hogyan valósítja ezt meg? A legfontosabb, hogy megfelelő kulcsszavakat vagy érdeklődési köröket használ a célzásnál. Ha például a Google-ben a termékünkhöz, szolgáltatásunkhoz jól állítjuk be a hirdetési kulcsszavakat, akkor a Google keresőben böngésző felhasználók igénye találkozni fog a mi kínálatunkkal és elértük a célunkat, legalábbis nagyot léptünk irányába. Természetesen mások is hirdetnek hasonló, vagy akár ugyanolyan termékkel, mint a miénk, itt játszik szerepet a licitálás, mindenki beállítja ugyanis, hogy maximum mekkora összeget szeretne kifizetni egy kattintásért.

Ne kidobott pénz legyen

A fentiekből következik, hogy egy PPC kampány rendkívül hatékony tud lenni, és sokszor azonnali forgalomgenerálást tud felmutatni. Ugyanakkor nem szakértő kezekben költséges mulatság lehet, hiszen ha nincs eredmény, a hirdetések finanszírozása kidobott pénz az ablakon. Az Ads Media szakemberei körültekintően terveznek meg egy ilyen kampányt. Jól tudjuk, hogy a szakértelem és a tapasztalat mellett a tudás folyamatos frissítésére is szükség van, emellett a tesztelés is rendkívül fontos. Ügyfeleinkkel együttműködve építjük fel és kezeljük a kampányt, amely igazodik az aktuális trendekhez és természetesen az ügyfelek igényeihez egyaránt.

A kulcsszavak fontossága

A megfelelő kulcsszavak megadása alapvető fontosságú egy PPC kampányban. A jó kulcsszólista nyilván a hirdetett terméken, szolgáltatáson alapszik, de emellett mást is tartalmazhat, például a márkát magát, vagy esetleg a cég/vállalkozás nevét. Fontos lehet, hogy a felhasználók fejével gondolkodjunk. Mit keresnek, mi a problémájuk, hogyan oldhatjuk a problémát mi meg. Azaz a vállalkozásunktól mit szeretnének az emberek. Ez kutatható is, több módszer is létezik arra, hogy megvizsgáljuk, hogy milyen magatartást mutatnak a látogatók például a weboldalunkon. A kulcsszavak mellett további lényeges dolog, hogy megfelelő leírásokat, címsorokat és hirdetésszövegeket találjunk ki és adjunk meg a Googlenek. Ez sokszor időigényes folyamat, amelyet szintén érdemes szakértőkre bízni, hiszen egyáltalán nem mindegy, hogy a megszabott karakterszámba hogyan és miként sűrítjük az a mondanivalót, amely megjelenik majd a felhasználók előtt.

Célok, mérés, elemzés, optimalizálás

A PPC kampány – ahogy említettük – az első lépésektől fogva egy komplex folyamat, amelyet az Ads Media szakemberei képesek az elejétől a végéig profin lemenedzselni. Mit jelent ez? A hirdetés elkészültétől kezdve alapvetően három fő dolgot: mérés, elemzés, optimalizálás. Minden PPC kampánynak kell lennie egy jól meghatározott céljának. Ez az alap. Különböző szintű célok léteznek, ezek között pedig lehet egy fontossági sorrend, de a lényeg az, hogy ha van célunk, akkor ehhez tudjuk mérni a teljesítményünket. A marketing kampányok legalapvetőbb célja az, hogy a hirdető növelje értékesítését, bevételét. Ez tiszta sor, de a cél elérésének mérése nem feltétlenül egyszerű feladat. Sokféle mutató áll rendelkezésre, ezeket pedig tudni kell elemezni. Ha utóbbi megtörtént, szükség szerint jöhet a hirdetések optimalizálása. Mennyibe kerül a hirdetés, és ehhez hogyan arányul a bevétel? Milyen kiadásokkal kell még számolni, stb… Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kell tudni válaszolni a megfelelő mérésekhez.

Nem mindig a közvetlen értékesítés a cél

Bizonyos marketing kampányok célja eltérő lehet attól, hogy a vállalkozás növelje értékesítését, bevételeit. A végső cél persze ez lehet, ugyanakkor az adott kampány mondjuk arra hivatott, hogy a cég imázsát emelje, növelje ismertségét, kiemeljen valamilyen márkát, terméket, szolgáltatást. A PPC kampányok természetesen erre is alkalmasak, a mérés itt nem mindig egyszerű, ugyanakkor vannak olyan módszerek, amelyek jó visszacsatolást jelenthetnek. Hányan keresnek rá az adott márkára? Felkeresik az oldalt? Ha felkeresik, akkor milyen tevékenységet végeznek ott? Kifinomult technikákkal nyomon lehet követni egy-egy ilyen PPC kampány eredményességét, és adott esetben változtatni, hangolni a hirdetéseken.

Kívülről, egyben látni és reagálni

A PPC kampánykezelés összetett folyamat, számos mutatót, számot kell követni és ami még fontosabb, egyben látni. Ha belefeledkezünk a részletekbe, hamis képet kaphatunk. Fontos, hogy össze tudjuk hasonlítani a hosszabb időszakok eredményeit, mert csak akkor tudunk eredményesen dolgozni és előrelépni. A megfelelő elemzés elengedhetetlen ahhoz, hogy a tesztelés és optimalizálás is hatékony legyen.

Hogy válhat hatékonyabbá egy-egy Facebook-hirdetés

Bizonyára sokan hirdetnek a Facebookon, hiszen adott a dolog, sok ember használja, azaz rengeteg a potenciális ügyfél, akiket nem is tűnik nehéznek elérni. Ez azonban a csalóka, hiszen a Facebookon „kódorgó”, kereső, szórakozó közönség figyelmére sokan pályáznak, azaz egy rosszul beállított, kevésbé naprakész kampány könnyedén válik teljesen hatástalanná.

Mire érdemes figyelni?

A Facebook kampánykezelés kulcsa az, hogy naprakészek legyünk a platform használatában, azaz ismerjük a fejlesztéseket, legújabb frissítéseket. Kezdjük a beállításoknál! Elképzelhető, hogy az, amit korábban beállítottunk már nem érvényes, elavult és/vagy másra van szükség helyette. A Facebook fiók beállítása emiatt lényegi alapkérdés a hirdetéseket tekintve is. Emellett tisztázni kell, hogy pontosan mi a célunk egy-egy Facebook kampánnyal, amelyet célozni és finomhangolni is okosan kell.

Folyamatos frissítés

Elképzelhető, hogy az adott pillanatban működött a hirdetésünk, de még a legjobb hirdetések, kampányok ideje is lejár egyszer, emiatt érdemes időről időre felülvizsgálni kampányainkat. Lehet, hogy az adott hirdetés már nem felel meg a kor követelményeinek, vagy lehet, hogy egyszerűen „elfáradt”, „lejárt”.

Key Performance Indicator, azaz KPI

A PPC kampányok esetében sokszor emlegetett rövidítés a KPI, amely a Key Performance Indicator kifejezést takarja. Ez egy mutató, méghozzá nem is akármilyen, vehetjük fő mutatónak is, amely a hatékonyságot mutatja meg, ezért nagyon fontos. Több ilyen KPI létezik, és ezek alapján tájékozódhatunk arról, hogy vállalkozásunk a megfelelő irányba halad, a megfelelő tempóban.

Az egyik legfontosabb KPI egyben a legegyszerűbb is: az értékesítés, az eladás növekedésének meghatározása, mérése.

Emellett számos más KPI létezik, például érdemes lehet mérni azt is, hogy maguk a PPC kampányok milyen hatékonysággal járulnak hozzá a bevételek növeléséhez. Az is érdekes és fontos lehet, hogy a hirdetési költségeket levonjuk az általuk hozott bevételekből, tehát mérjük a megtérülést. Ezt a megtérülést többféle módon lehet számítani, például az összes költség figyelembevételével.

Vannak olyan PPC kampányok, amelyek nem az értékesítésre, a bevételre, vagy a megtérülésre koncentrálnak, legalábbis nem elsődlegesen ezek vannak a középpontban. Bizonyos PPC kampányok inkább arra összepontosítanak, hogy egy-egy terméket, vagy márkát szélesebb közönséggel ismertessenek meg. Ezek a PPC kampányok abban mérik a célt, hogy növekedett-e a márka iránti keresések száma, ismertebbé, elfogadottabbá vált-e az adott termék, vagy szolgáltatás.

A Google Ads kampánykezelés

A Google Ads kampánykezelés bonyolult és összetett feladat akkor, ha hatékonyan szeretnénk művelni. A jó szakember kívülről látja és össze tudja hangolni a különböző folyamatokat, és még fontosabb, hogy tudja, min kell változtatni, hol kell belenyúlni a rendszerbe. A Google keresőben való megfelelő megjelenés alapvető, mind organikus (saját jogon), mind hirdetési úton fontos, hogy jó találati helyeken szerepeljen a cégünk. Mondhatjuk, hogy ez a vállalkozás sikerének egyik kulcsa. A Google Ads kampánykezelés számos előnyt kínál, és ezeket az előnyöket kár nem kihasználni, másképp fogalmazva, ma már alapvetés, hogy a keresőóriásnál profi módon jelenjünk meg és szerepeljünk cégünkkel.

A PPC kampányok előnyei

A PPC kampányok többféle előnnyel rendelkeznek. Ezek közül a legfontosabbak: viszonylag gyorsak, jól célozhatóak, jó beállításokkal hatékonyan képesek a vállalkozás céljait támogatni. A gyorsaság fontosságát talán felesleges is külön hangsúlyozni, egy profin kivitelezett kampány szinte azonnal éreztetheti hatását, ami számos esetben igencsak kiemelt tényező, hiszen a versenytársak lekörözésében komoly szerepe lehet. A célcsoportok meghatározása a költések minél jobb célba érkezését biztosítja, a rendszerek egy hozzáértő által finoman hangolhatóak, így elérhető, hogy megfelelő csoportokhoz jusson el a termékünk, szolgáltatásunk. A PPC kampánykezelés lehetőségei sokrétűek, olyan technikák érhetőek el általa, amelyek jelentősen tudják támogatni a vállalkozás céljainak hatékony elérését.

PPC kampány

Mi az a remarketing?

A remarketing voltaképpen egy hirdetési célzási típus, amely nagyon hatékony és megtérülő tud lenni, akkor, ha jól használják. A kampánykezelésben az a lényege, hogy olyan felhasználókat célozzunk meg vele, akik már korábban látóterünkbe kerültek. Érdeklődtek termékünk, vagy hasonló termék iránt, nézelődtek oldalunkon, vagy a mienkhez hasonló oldalon, esetleg korábban vásároltak nálunk. Azaz: van róla olyan információnk, amely feltételezi, hogy egy potenciális ügyféllel van dolgunk. Ha ennek a felhasználónak „dobunk” egy-egy célzott hirdetést, nagy eséllyel lesz belőle ügyfél. A remarketing erről szól, megtalálja az ilyen felhasználókat és hirdet nekik. A remarketing feladat nemcsak megtalálás, hanem az időzítés is, ugyanis nem mindegy, hogy az adott felhasználó mikor, milyen körülmények között, hol kapja meg hirdetésünket.

A rosszul beállított remarketing nemcsak hogy cél nélküli, hanem káros is lehet a későbbiekre nézve.

A Google Ads kampánykezelés egyik fontos eleme a remarketing, amelyet támogat és segít a platform. Ha jól használjuk, mindenképpen nagy előnyünkre válhat, a célzott hirdetés jó beállítással aranyat érhet.

Ugyanez igaz a Facebookra is, a Facebook kampánykezelés során célközönséget lehet létrehozni, beállítani és csoportosítani akár egyedileg is.

Mérjünk, elemezzünk és változtassunk(, ha kell)

A PPC kampánykezelés a különböző online marketing stratégiák része, hogy az eredményeket mérjük és elemezzük. A mérés és az elemzés az alapja annak, hogy változtatni és fejlődni tudjunk. Hogyan és mit kell mérni?

Érdemes például figyelni a megcélzott közönséget, az egyedi csoportokat. Mit tapasztalunk? Hogyan viselkednek? Úgy, ahogyan gondoltuk, vagy másképp? Ha az utóbbi az igaz, akkor érdemes változtatni a beállításokon átgondolni a stratégiát. A Google Analytics és más programok segítségével jó néhány kérdésre választ kaphatunk, de tudnunk kell, hogy mit és hogyan kell kérdezzünk. Az Ads Media csapata ebben is segít, szakértő szemmel sok minden máshogy néz ki, gyorsan kiderülhet egy-egy kampányról, hogy csak kidobott pénz az ablakon.

A PPC kampánykezelés háttere

Korábban már volt róla szó, hogy mi az a PPC, most nézzük meg, hogy miként működik a gyakorlatban a dolog, azaz mi a háttere a PPC kampánykezelésnek! Nézzük a Google Ads kampánykezelést, mint legfontosabb és megkerülhetetlen hirdetési platformot. A Google organikus találatai mellett érdemes jelen lenni hirdetéssel is. A PPC kampánykezelés során beállíthatjuk, hogy az adott kulcsszóra, kulcsszavakra mennyit akarunk fizetni kattintásonként. Természetesen nem mindegy, hogy milyen termékről, szolgáltatásról van a szó, ahogyan az sem, hogy milyen a kulcsszó. Ha nagyon felkapott, nyilván többen pályáznak az alatta lévő megjelenésre, a legjobb helyekre a találati listán. A kattintás így egyre drágább, nem mindegy, hogy a Goggle Ads kampánykezelést ki végzi. Egy sokat látott szakember, vagy egy lelkes, de rutintalan amatőr. A PPC kampány ugyanis nem olcsó dolog, jó kezekben és kezelésben viszont nagyon hatékony, így megtérülő hirdetési módszer.

A PPC kampánykezelés szerepe a márkaépítésben

A PPC kampánykezelést a márkaépítésben is csatasorba lehet állítani. Első körben nézzük meg, hogy mit is jelent pontosan a márka, a márkaépítés és miért fontos a vállalkozások számára ez a tevékenység!

A márka, és annak épülése

A márka voltaképpen egy összefoglaló fogalom, minden olyan elem, amely külön-külön, vagy egyben képes megkülönböztetni az egyik céget a másiktól. A márka általában a cég, vagy a termék neve, de ezen kívül sok minden mást is takarhat. Szimbólumot, jelet, színt, logót, stb… Általában nem is egy dologról beszélünk, hanem ezek összességéről, egy arculatról. Még tovább megyünk: nemcsak az arculat a fontos, legalábbis nemcsak az, amit a cégek magukról mutatni képesek. Az is fontos, hogy az emberek mit gondolnak az adott vállalkozásról, termékről, szolgáltatásról, hogyan alakul (át) bennük egy-egy márka. Mindez nagyban meghatározza cégünk, termékünk jövőbeli sorsát. A márkát tehát építjük és építettjük egyszerre, és ennek a folyamatnak csak bizonyos része lehet tudatos, kontroll alatti. Lássuk ezt!

A márka építése

A márkaépítés egy tudatos, jól megkomponált folyamat, legalábbis érdemes annak lennie, ha célt akarunk elérni vele. Mi a cél? A cél az, hogy megoldást jelentsünk a potenciális ügyfelek problémáinak megoldására, miközben pozitív módon vagyunk megkülönböztethetőek a versenytársaktól. Ez egy komoly kreativitást igénylő tevékenység, ugyanakkor egyszerűbb, sematikusabb gyakorlati oldala is van. Van ugyanis az érzelmi háttér, az, amelyet szeretnénk kiváltani az emberekből és van az ehhez kapcsolatos arculat megtervezése és elkészítése.

A márkaépítés fontossága

A márkaépítés fontosságát talán felesleges hangsúlyozni, érdemes azonban néhány dolgot kiemelni azzal kapcsolatban, hogy miért fontos a saját, jól bevezetett, jól kezelt márka a piacon. Tegyük fel, hogy remek, kiváló minőségű terméket árulunk, azonban vállalkozásunk nem ismert az ügyfelek előtt eléggé. Ha nem ismert, kevésbé bíznak benn a potenciális ügyfelek, hiszen csak azok tudják, hogy jó a termék, akik már kipróbálták. Amennyiben erős márkát tudunk építeni, azokban is bizalmat helyezhetünk el, akik még nem voltak ügyfeleink. Ha olyan piacon vagyunk jelen, ahol sok a versenytárs, akkor szintén nagy szükségünk van egy jó márkára, hiszen a megkülönböztethetőség sok esetben az üzleti sikert, vagy éppen a túlélést jelenti. A jól felépített és kezelt márka hitelessé tesz, biztosítékot jelent, ami ahhoz vezet, hogy sokan szeretnének a részesei lenni, ügyfélként és partnerként, vagy dolgozóként egyaránt.

Online marketing és márkaépítés: kölcsönös hatások

Az online marketing stratégia és a márkaépítés szorosan összefonódik. Egy jó márka nagyban támogatja a marketing törekvéseket, a kampányok hatásai sokkal mélyebbek egy megfelelő brand mögött. Ugyanakkor vállalkozásunk különböző online marketing szereplései (például: ppc kampányok, ads kampánykezelés, facebook kampánykezelés) erősíthetik vállalkozásunk márkáját, a népszerűség mellett plusz bizalmat, hitelességet építhetünk, miközben kampányokat futtatunk. Ha PPC kampánykezelés során is sikerül hűnek maradnunk a márka által képviselt és sugárzott értékekhez és célokhoz, az megsokszorozhatja a hatékonyságot. Ez a fajta kölcsönhatás tehát komoly előnyökkel jár, nem árt ezt észbe vésni, amikor kampányokat tervezünk.

PPC: ami a költségeket illeti

Ahogyan arról már szó esett korábban, a PPC kampánykezelés nem olcsó, rossz kezekben ráadásul ez kidobott pénz az ablakon. Megfelelő szakemberekre bízva viszont jövedelmező és hatékony módszer. Milyen költségekkel kell számolni egy PPC kampánynál? Ez nagyban függ attól, hogy hol szeretnénk elhelyezni hirdetésünket, hirdetéseinket. Attól is, hogy milyen keretben gondolkodunk, például hány forintot szánunk egy kattintásra. Ha úgy érezzük, értünk hozzá, rendben van, próbáljuk meg. Ha azonban marketing ügynökséget bíznánk meg a hirdetési feladatokkal, természetesen az ügynökség díjával is számolnunk kell. Az Ads Media komplex szolgáltatásokat nyújtva áll az érdeklődők rendelkezésére, az online marketing minden területén tapasztalt, rutinos kollégákkal képes versenyképes szolgáltatást ajánlani a felmerülő igényekre.

Szeretnéd hatékonyan elindítani online kampányaid kötöttségek nélkül?

Google Partneri státuszunknak köszönhetően akár 120.000 Ft jóváírásban is részesülhetsz*! Tapasztald meg, milyen eredményeket érhetünk el, mielőtt elköteleződnél!

Emellett ingyenes SEO auditot is kapsz, amely során konkrét technikai és tartalmi javaslatokat adunk az oldalad hatékonyabbá tételéhez. További részletekért, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén!

*(amennyiben új fiók nyitásra kerül sor, és a költés a fióknyitástól számított 60 napon belül eléri a 120.000 Ft-ot)
Kapcsolat

Írj nekünk!

Vedd fel a kapcsolatot kollégáinkkal:

    Elolvastam és elfogadom az adsmedia.hu adatkezelési szabályzatát