A képek optimalizálása legalább olyan fontos, mint a szöveg optimalizálása. Tökéletes weboldal csak optimalizált képekkel készíthető. Hogy érhető ez el? Mire kell figyelni? Utánajártunk, hogyan optimalizáljuk a képeket egy weboldalon.
Ha optimalizáljuk a képeket, a weboldal a keresőlisták élére kerülhet. Ez a cél, ezért kerül optimalizálásra a szöveg. És a kép is. Rendkívül fontos a képek optimalizálása, mert Google keresőmotorja a szöveg mellett a képeket is figyeli. Hiszen a képek is weboldal részei.
A weboldal betöltési sebessége nem csak SEO szempontból fontos. A felhasználók szinte azonnal elhagyják az oldalt, ha az nem tölt be rövid idő alatt. Amellett tehát, hogy egy nem megfelelően optimalizált kép miatt a Google hátrébb sorolja a weboldalt, még a felhasználókat sem lehet elérni.
Megfelelő méretű képpel nem lesz probléma a betöltési sebességgel. A weboldal szövege közel sem foglal akkora helyet, mint a képei. Egy megfelelő méretű, tömörített kép gyorsan betöltődik, és még a tökéletes vizuális élményről sem kell lemondani.
Jóval tíz felett van azoknak a programoknak a száma, amik segítenek optimalizálni, tömöríteni a képet, ami elhelyezésre kerül a weboldalon. Fontos, hogy nem kép mérete lesz kisebb, a kép továbbra is ugyanakkora helyet foglal el a képernyőn. A kép minősége sem romolhat, hiszen egy pixeles, homályos kép nem lehet cél.
A tömörítő programok mindkét esetben segítenek, a kép éles, kontúros marad, és gyorsan betöltődik majd. Így a felhasználók nem hagyják el idő előtt a weboldalt. A képek segítenek a cég számára, hogy átadja az üzenetét. Azt az üzenetet, ami miatt az oldal létrejött.
Tartalmi és technikai szempontokra is figyelni kell egy kép optimalizálásakor.
Ha tartalmi szempontból keresőoptimalizált egy kép, akkor a keresőmotorok egyszerűen értelmezik azt. Erről nem feledkezhet meg az, aki a találati lista élén szeretné látni a weboldalt. A kép értelmezésében segíteni kell a keresőt, ha a jó találati eredmény a cél. És az a cél.
Technikai szempontból pedig az adatméretre kell figyelni. Akkora adatmennyiségűnek kell lennie a képfájlnak, hogy a minősége megfelelő legyen. Egy nagy adatmennyiségű képfájl lassítja a betöltést, és ezzel akadályozza az optimális felhasználást. A kép minőségét és a fájl nagyságát is figyelembe kell venni ahhoz, hogy a kép keresőbarát legyen.
Egy megfelelően optimalizált kép olyan fájlnévvel rendelkezik, ami pontosan leírja, hogy mit láthatunk a képen. El kell felejteni a számokból és extra karakterekből álló fájlneveket. A fájl neve legyen az, ami képen van. Ne egy kód vagy egy számsor.
A megfelelő képformátum kiválasztása függ a kép felhasználásának módjától. A szokásos formátumok beválhatnak egy általánosan használt kép esetében, de egy háttér nélküli vagy egy animációt tartalmazó képnél már speciálisabb megoldásra lesz szükség. A formátum meghatározása a kép adatmennyiségére is hatással lesz.
A képet méretezni is kell. Miután meghatározásra került, hogy mekkora méretben jelenik meg a kép a képernyőn, fontos lesz, hogy ennél nagyobb kép ne legyen feltöltve. Ez haszontalan, költséges lehet a felhasználónak, és lassítja betöltés sebességét. Haszontalan lesz, mert nem fog nagyobb kép megjelenni, és főleg a mobilos felhasználóknál plusz adatmennyiség is jelentkezhet, ami akár plusz költséggel is járhat. A megfelelő fájlméret tömörítéssel érhető el.
A kép felirata nagyon fontos kérdés. A kép feliratát többen olvassák el, mint a teljes szöveget, és a keresőmotoroknak is segítséget nyújt abban, hogy előrébb sorolja a listában az oldalt.
Magyarországon a rendkívül fejlett technológiák miatt már rendkívül ritkán fordul elő, hogy egy kép nem jelenik meg egy weboldalon. Ennek ellenére fontos az alt szöveg kitöltése is. Az alt szöveg akkor jelenik meg, ha a kép valami miatt nem töltődik be. Alt szövegben szerepelhetnek kulcsszavak, és fontos, hogy valóban a képet teljes mértékben leíró szöveg kerüljön ide. A képnek cím is adható, és tudni kell, hogy egyes esetekben a cím megjelenik szövegként, ha az egérrel a kép fölé megyünk.
Az online marketing számos eleme is használható úgy, hogy nem szakember alkalmazza. A képoptimalizálás nem ilyen. Szakértőre van szükség, olyanra, aki ismeri a belső folyamatokat, a keresőmotorok működését, és gyakorlattal is rendelkezik. A képoptimalizálás fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Azzal már a felhasználók nagy része is tisztában van, hogy a szöveg optimalizálása mennyire fontos, de a képoptimalizálás nem ennyire közismert.
Egy olyan részéről van szó az optimalizálási folyamatnak, ami kihat a teljes egészre, nagyban befolyásolja az eredményességet, és megfelelő elvégzése szakértelmet igényel. A képoptimalizálást nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Ahhoz hogy egy weboldal tökéletes legyen, a szöveg mellett figyelmet kell fordítani a képekre is. A képek hatásos eszközök, látványosak, megragadják a figyelmet. Ez azonban csak a felhasználói oldal. Ahhoz, hogy az adott oldal, az adott képpel el is jusson a felhasználóhoz a megfelelően optimalizált szövegezés mellett megfelelően optimalizált képekre is szükség lesz.
Google Partneri státuszunknak köszönhetően akár 120.000 Ft jóváírásban is részesülhetsz*! Tapasztald meg, milyen eredményeket érhetünk el, mielőtt elköteleződnél!
Emellett ingyenes SEO auditot is kapsz, amely során konkrét technikai és tartalmi javaslatokat adunk az oldalad hatékonyabbá tételéhez. További részletekért, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén!
*(amennyiben új fiók nyitásra kerül sor, és a költés a fióknyitástól számított 60 napon belül eléri a 120.000 Ft-ot)