Az Instagramot ma már senkinek sem kell bemutatni, a Facebook-háló része, mégis külön életet él, és ami a legfontosabb kiemelten kedvelt és látogatott online közösségi tér. Ezzel párhuzamosan remekül alkalmas arra, hogy hirdetéseket tegyünk rajta közzé, és a megfelelő szakértelemmel elhelyezett hirdetések/kampányok pedig fantasztikus utat képesek bejárni.
A kedvelt kép-, és videómegosztó fiatalos és friss megjelenésével, iszonyatos népszerűségével a hirdetési piacot is megbolondította kicsit. Mivel a Facebook része, így egy sor dolog hasonlóan működik, mint a Facebookon. A hirdetések pontosan célozhatóak a számunkra leginkább elérni kívánt csoport számára, ehhez pedig különféle elemzési adatok állnak rendelkezésünkre. A felület a megszokott, azaz átlátható és kis gyakorlással könnyen kezelhető, ugyanakkor a hirdetések létrehozása, elindítása, gondozása – épp ahogyan a Facebook-nál – itt is szakértelmet igényel. Legyen bejegyzés kiemelés, vagy egy bonyolultabb, komolyabb kampány, mindent érdemes tervszerűen, végiggondoltam, illetve célorientáltan véghez vinni. Az Instagram új tereket ad a kreativitásnak, olyan formátumok állnak rendelkezésre, amelyek különlegességeit a felhasználó saját ötleteivel emelheti ki, így minden hirdetés egyedivé válhat.
Jogosan merül fel a kérdés. A válasz viszont egyszerű: az Instagramon olyanok célcsoportokat érhetünk el, akiket a „nagy testvéren” nem, vagy csak korlátozottan. Érdemes ezt a piacot kihasználni és belevenni az online stratégiába az Instagramot. Egyrészt nem veszíthetünk vele sokat, másfelől nagyot nyerhetünk. Az emberek jelentős időt töltenek naponta az Instagramon, amelyen többféleképpen (pl.: hírfolyamban, sztoriban) jeleníthető meg hirdetés.
Az Instagram a szemnek készült, ezt kell figyelembe venni a hirdetésekkel kapcsolatban is. Ebben a színes, divatos, vibráló világban kreatív vizualitással lehet kitűnni, megmutatni magunkat, termékünket, szolgáltatásunkat reklámozni, bemutatni cégünket. Egy friss és fiatalos felület, amely kiválóan használható üzleti célokra. Ügynökségünk feladata, hogy ebben a térben is megtalálja a partnere számára leginkább hatékony stratégiát és kampányt, ebben pedig a szakértelem mellett a lendületes kreativitás, a fiatalos szemléletmód is segíti.
Nézzünk bele kicsit, hogyan fest egy-egy Instagram hirdetés! Az Instagramnál is a Facebook hirdetéskezelőjét használjuk, és többféle lehetőség tárul elénk. Hirdetőtől és céltól függ, hogy mihez nyúlunk, érdemes kialakítani egy előzetes stratégiát. Szakembereink természetesen mindent elmagyaráznak és folyamatosan segítséget nyújtanak. A fotók mellett videók létrehozására is van lehetőség, különböző kreatív kombinációkat lehet készíteni, a hirdetések megjelenése választható, story, galéria, feed, felfedezés, mind-mind remek tere az alkotó reklámozásnak.
Az Instagram egy remekül használható felület az online marketingben, hiszen pontosan és kreatív módon lehet elérni olyan célcsoportokat, amelyeket másutt nem, vagy nehezebben. Az Instagram világa (ahogyan az online marketing egésze) folyamatos változásban van, aki képes ezeket a változásokat a lehető leggyorsabban és legjobban követni, az előnyre tesz szert. Az Ads Media szakértő módon képes erre, szakembereink folyamatosan követik a piaci trendeket annak érdekében, hogy a lehető leghatékonyabb reklámokat készítsék el a különböző felületekre.
Az Instagram hirdetések költségkerete rugalmas módon kezelhető, akár naponta lehet módosítani a rászánt összeget. Az összeg nagysága pedig sok mindentől függ. Mi az üzleti terv? Milyen célközönséget szeretnénk meghatározni? Mekkora időintervallumban gondolkodunk? Ezek mellett függ a szolgáltatásunk, termékünk milyenségétől is. Ezek alapján érdemes belőni egy keretet, amely aztán tetszés, illetve az eredmények alapján változtatható.
Az oldalkezelés és a hirdetéskezelés két különböző dolog, viszont kéz a kézben járnak. A közösségi médiában való szereplés, a bejegyzések létrehozása, a megfelelő szövegű és képi megjelenés mind-mind rendkívül fontos egy cég online jelenlétében. Az online megjelenés és az online marketing így képes szervesen együttműködni, sőt egy kampány úgy válik igazán hatékonnyá, ha ez a kapcsolat jól működik.
Említettük, hogy a Facebook és az Instagram nagy előnye, hogy a hirdetéseknél nagyon jól lehet célcsoportot meghatározni. Ez azt is jelenti, hogy a felhasználók magatartása alapján lehet szűrni, az alapján, ki, mit cselekszik a közösségi felületeken. Ugyanakkor az internet más helyeire is „követhetjük” a felhasználót, például célozhatunk azokra, akik valamely weboldalakon (mondjuk a sajátunkon) vásároltak, érdeklődtek, kattintottak, stb…, illetve más adatbázisokat (például levelezőlista) is használhatunk ehhez a célzáshoz.
Az Instagram remek, jól kihasználható lehetőségeket biztosít hirdetési eredményeink mérésére. Fontos, hogy az analitikai lehetőségeket jól használjuk ki, hiszen ezekből kiindulva lehet leszűrni a tanulságokat és meghatározni a hogyan továbbot. Laikusként is el lehet sajátítani ezen funkciók használatát, ám a szakemberek természetesen még inkább ki tudják használni a felület nyújtotta lehetőségeket és a számokból, mérésékből kiindulva teszik hatékonyabbá a marketing kampányt.
Korábban már érintettük, hogy többféle hirdetési formát kínál. Most nézzük meg ezeket kicsit bővebben!
A felsoroltak mellett egyéb lehetőségek is léteznek, illetve természetesen bejegyzéseink kiemelését is lehet ilyen célokra használni. A bejegyzések kiemelése ugyanakkor szűkösebb lehetőségeket tartogat, ha hirdetést hozunk létra, akkor több mindent tudunk beállítani és hangolni, emellett a bejegyzés kiemelés fapados megoldásnak tűnik. Utóbbi módszer előnye az egyszerűség és a gyorsaság.
Az online marketing egyik alapköve, hogy semmi sincs kőbe vésve. Az igazán hatékony kampányok a szakértői munka és kooperáció mellett sokszor több próbálkozás és tesztelés eredményei. Érdemes egy-egy hirdetésből több verziót is elkészíteni, és akár apránként módosítani a különböző beállításokon és megjelenéseken. Az Ads Media természetesen az egész folyamatot képes menedzselni és a partnerek együttműködésével olyan kampányokat alkotni, amelyek elérik céljukat, jól működve növelik a profitot és emelik a vállalkozás ázsióját. Az igazán jó online marketing kampányok közös munka eredményei, ez, illetve nagy fokú kreativitás szükséges ahhoz, hogy az Instagram és társai által nyújtott lehetőségeket maximálisan kiaknázzuk.
Az Instagram népszerűségének növekedésével természetesen a platformon lévő hirdetések jelentősége, szerepe is megnőtt. A felhasználók fotókat és videókat osztását meg, és ezekkel olyan trendeket indítanak el, amelyeket rengetegen követnek figyelemmel. A követőkkel való kapcsolattartás az egyik fő előnye, és természetesen ez segíti a hirdetések hatékonyságának növelését is. Az Instagram hirdetések lehetővé teszik a vállalkozások számára, hogy célzottan elérjék a platform felhasználóit, és növeljék a márka ismertségét, értékesítést és követőbázist.
Az Instagram több mint 1,2 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik világszerte. Ez hatalmas potenciális közönséget jelent, amelyet a vállalkozások megcélozhatnak hirdetéseikkel. A különböző demográfiai és érdeklődési körök alapján célzottan tudják elérni azokat az embereket, akiknek valószínűleg érdekes lehet a termék vagy szolgáltatás.
Komoly, kiemelt hangsúlyt helyez a vizuális tartalomra, fotókra és videókra. Ez lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy vonzó és magával ragadó hirdetéseket készítsenek, amelyek segítenek felkelteni a felhasználók figyelmét. Az egyedi vizuális tartalmak segítenek kifejezni a márka értékeit, különlegességeit, egyediségét.
Az Instagram hirdetési platformja lehetővé teszi számunkra, hogy pontosan meghatározzuk, kiknek jelenjenek meg a hirdetések. Demográfiai adatok, érdeklődési körök, viselkedési adatok és más kritériumok alapján célozhatunk meg egy adott közönséget. Ez segít maximalizálni a hirdetések hatékonyságát és csökkenti a felesleges kiadásokat.
Az Instagram hirdetések lehetőséget teremtenek az interakcióra és az elkötelezettségre. A felhasználók hozzászólhatnak, kedvelhetik és megoszthatják a hirdetéseket. Ez lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek a potenciális ügyfelekkel, válaszoljanak a kérdéseikre és közösséget építsenek.
Ez szintén fontos elem: az Instagram hirdetések nyomon követhetők és mérhetők. A vállalkozások számos analitikai eszközt használhatnak a hirdetési teljesítmény figyelemmel kísérésére, például a megjelenítések, kattintások és konverziók mérésére. Ez lehetővé teszi a hirdetések optimalizálását és a kampányok hatékonyságának növelését.
Egy Instagram hirdetés létrehozásához létre kell hozni egy Instagram üzleti fiókot. Ehhez szükség van egy meglévő Instagram-fiókra, vagy létre kell hozni egy újat. Az Instagram hirdetésekhez kapcsolódhat egy Facebook oldal is. Ehhez először hozzunk létre, vagy válasszunk ki egy meglévő Facebook oldalt, majd kössük össze azt az Instagram üzleti fiókkal. A következő lépés a hirdetési cél kiválasztása. Az Instagram hirdetési platformja különböző célokat kínál, például ismertség növelése, elérés növelése, forgalom generálása vagy konverziók ösztönzése. Válasszuk ki azt a célt, amit el szeretnénk érni a hirdetéssel. Ezután jön a hirdetési formátum kiválasztása. Az Instagram különböző hirdetési formátumokat kínál, beleértve a kép alapú hirdetéseket, videóhirdetéseket, sztorihirdetéseket is. Határozzuk meg, hogy milyen demográfiai, érdeklődési és viselkedési kritériumok alapján szeretnéd célozni az adott hirdetést. A közösségi oldal lehetővé teszi a célközönség pontos meghatározását. Határozzuk meg a hirdetésünk költségvetését és időtartamát. Választhatunk napi vagy teljes költségvetést, valamint a hirdetés futási idejét. Fontos, hogy a költségvetés és az időtartam arányban legyenek a céljainkkal és a vállalkozásunk lehetőségeivel. Készítsük el a hirdetés tartalmát, amely lehet kép, videó vagy szöveg. Ügyeljünk arra, hogy vonzó és figyelemfelkeltő legyen, ezek mellett jól tükrözze a márka, vállalkozás, szolgáltatás üzenetétF és értékeit. Amikor elkészültünk a hirdetéssel, ellenőrizzük a beállításokat, majd aktiváljuk a hirdetést. Ha minden rendben van, akkor jóváhagyják azt és a hirdetésünk elkezd futni a megadott időtartam alatt.
Nagyjából így nézi ki egy Instagram hirdetés létrehozása. Természetesen ezek csak a folyamat alapjai, az Instagram hirdetési felület további beállításokat és lehetőségeket rejt magában. Ezek használatával finomhangolhatjuk hirdetésünket, javítva annak eredményességét.
Google Partneri státuszunknak köszönhetően akár 120.000 Ft jóváírásban is részesülhetsz*! Tapasztald meg, milyen eredményeket érhetünk el, mielőtt elköteleződnél!
Emellett ingyenes SEO auditot is kapsz, amely során konkrét technikai és tartalmi javaslatokat adunk az oldalad hatékonyabbá tételéhez. További részletekért, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén!
*(amennyiben új fiók nyitásra kerül sor, és a költés a fióknyitástól számított 60 napon belül eléri a 120.000 Ft-ot)