Kevesen tulajdonítanak neki kiemelt jelentőséget, pedig a tartalommarketing fontos eszköz lehet marketing stratégiánkban. Hiába szép a külcsín, ha nincs megfelelő belbecs. Mi értünk az utóbbi alatt? Egyszerűen összefoglalva minőségi, érthető, szórakoztató, élő,
hosszú időn át hasznos szövegeket. Beszéljünk akár SEO szövegírásról, link építésről, vagy más kreatív tartalom készítésről, például blogírásról, a lényeg, hogy egy online marketing kampány hatékonyan válik teljessé a segítségükkel.
A tartalommarketinget összefoglaló fogalomként is definiálhatjuk, olyan tartalmak előállítását, megjelenítését és terjesztését jelenti, amelyek hozzájárulnak termékünk, vagy szolgáltatásunk ismertségének növeléséhez, annak népszerűsítéséhez. A népszerűsítés szép dolog, ám önmagában üres, a tartalommarketing több néhány szép Facebook-posztnál, vagy jól megírt bejegyzésnél, cikknél. Azért hívjuk tartalommarketingnek, mert céllal jön létre, és ennek a célnak az elérése érdekében meghatározott stratégiát alkalmaz.
A tartalom értékes dolog, legyen az bármely ismertető, blogbejegyzés, cikk, videó, infografika, vagy akár valamilyen információ, annak előállítása költségekkel jár és/vagy önálló értéke van. Aki tartalommarketinggel foglalkozik, az befektet, azaz pénzt áldoz arra, hogy megfelelő tartalmakat állítson elő. Ha a tartalom jó és célt ér, a befektetés megtérül. Ez lenne tartalommarketing lényege velősen. Na, de hogyan lehet elérni, hogy megvalósuljanak a különböző célkitűzések (lényegében a fentebb említett ismertség-növelésen túl cégünk bevételének növelése), azaz mi a hatékony tartalommarketing ismérve?
A jó tartalom – marketing szempontból – tájékoztató, szórakoztató, probléma megoldó, könnyű és mégis tartalmas, alkalmas arra, hogy vonzza felhasználókat és a követői-érdeklődői bázist fenntartsa, sőt folyamatosan építse. Ugye nem hangzik túl egyszerűen? Nem is az. Fel lehet fogni az egészet úgy, mint egy mesét, vagy egy remek sorozatot, amely bevonzza az embereket, akik beleélik magukat a történetbe, kapcsolódnak hozzá. Ilyesmit kell felépítenie a tartalommarketingnek is, amely nem mondhatja, hogy vedd meg ezt és ezt a terméket, vagy használd azt a szolgáltatást, csak a különböző írott, vagy vizuális sztorikon keresztül sugallja/tálalja a megoldást, amelyet az emberek keresnek. Ahogy említettük, az ilyen tartalom előállítása nem könnyű (és nem olcsó), ráadásul ha elkezdtük, folyamatosan kell dolgozni azon, hogy érdekes és változatos dolgok kerüljenek az emberek elé, hiszen követőink ezt várják el tőlünk.
A hatékony tartalommarketing tehát nem egyszerű folyamat, hiszen idő-, munka- és olykor költségigényes, ugyanakkor látványos eredményekre képes. Ha minden jól megy, akkor ezen eredmények ráadásul igen rövid időn belül is megmutatkozhatnak, javulhat a látogatottság, a felhasználói aktivitás és mindezeken túl a bevételeken is érződik a stratégia hatása. Ahhoz, hogy hatékony tartalommarketing készüljön, szükség van előzetes piacelemzésre. Nem bánjuk meg ha ezzel kezdünk, hiszen kielemezve az adatokat, meglesz a válaszunk és megoldásunk számos kérdésre, azokra a dolgokra, amelyek az embereket leginkább foglalkoztatják az adott területen belül. Ha ezeket a válaszokat és megoldásokat jól tálaljuk a tartalmakon belül, nyert ügyünk van. Emellett fontos a megfelelő kulcsszavazás, illetve a landing oldalak átgondolt kialakítása.
Ellenkezőleg, mindkét dolog kiemelten fontos. Nem mindegy, hogy a felhasználók milyen minőséget kapnak, hiszen több ajánlat közül aziránt fognak érdeklődni, amely hasznosabb és érdekesebb számukra. A minőséget a Google is szereti, illetve a kereséseknél számít a mennyiség is, azaz a keresőoptimalizálás nem működik megfelelően megfelelő minőségű tartalom nélkül.
Nem igaz. A tartalommarketing az esetek jelentős százalékában nem konkrétan arról szól, hogy vásárlásra csábítsa az embereket. A végső cél persze ez, ugyanakkor a stratégia ennél sokkal kifinomultabb, árnyaltabb, és ez a lényege. Fontos, hogy a felhasználó ne érezze azt, hogy csak ki van használva. Adni kell, hogy hosszabb távon kapjunk. Mit adunk? Információt, értéket, hasznos tudást, élményt.
Helytelen. A tartalommarketing előnye, hogy az elkészült tartalmak nem évülnek el, hosszú távon működnek, működhetnek, ugyanakkor folyamatos frissítésre is szükség van. Ha megállunk, a világ (és vele a felhasználók) elrobognak mellettünk. Hosszú távon és rendszerben kell gondolkodni, a folyamatos rendszerességgel készülő tartalmakat stratégiába illesztve kell kezelni.
Nem igaz, még ha elsősorban szövegírásról is beszélünk, a tartalommarketing fontos eleme lehet a képi és videós megjelenés, illetve az egyéb megjelenési típusok. Ezt nem nehéz belátni, elég megnézni egy jól működő Facebook-posztot, vagy azt, milyen elképesztő intenzitással reagálnak az emberek (és nemcsak a legfiatalabbak) az alapvetően vizuális tartalmakat kínáló új közösségi trendekre.
A legtöbben erre kapásból rávágják, hogy a közösségi média, és ez részben igaz is, ugyanakkor érdemes kibontani a kérdést. Nem mindegy, kik vagyunk, mivel foglalkozunk. Hogyan viselkednek potenciális vevőink, milyen internethasználati szokásaik vannak. Elképzelhető, hogy a közösségi média a legjobb terep tartalmaink „szórására”, ugyanakkor a saját weboldalunk erősítése is lehet cél. Meg lehet jelenni különböző közösségi platformokon és mások honlapján is. Érdemes átgondolni a fenti kérdéseket és több lábon állni; azaz többféle megjelenésben gondolkodni, és aszerint súlyozni, amelyik a legnagyobb érdeklődést, forgalmat hozza számunkra. Érdemes széles körben szétnézni a weben, és megcélozni olyan helyeket és embereket, amelyekre korábban nem is gondoltunk. A célcsoportot viszont inkább előbb, mint utóbb mindenképpen meg kell határozni, a szűkítés a stratégia fontos része kell, hogy legyen. Ha nem megfelelő célcsoportot ér el a tartalmunk, hiába értékes, nem lesz hatékony és hasznos számunkra.
Ahhoz, hogy a tartalommarketing működő és hatékony legyen nem a tartalomgyártással kell kezdeni a munkát. Fontosabb, hogy arra a kérdésre választ kapjunk: Milyen tartalomra van szükségünk? Milyen tartalmat kedvelnek azok a felhasználók, akiket el tudunk, szeretnénk érni? Ha nem ilyen tartalmakat készítünk nekik, akkor nagy valószínűséggel kisiklott a tartalommarketing stratégia. Tehát mindenképpen érdemes megtalálni azokat a pontokat, ahol nem vagyunk elég erősek tartalommarketing szempontjából. Ha felkutattuk ezeket, akkor jöhet ezen rések betömése. A versenytársak is folyamatosan gondolkoznak és dolgoznak, emiatt is szükség, hogy tartalmaink naprakészek, frissek és ami a legfontosabb, relevánsak, érdekes legyenek a célközönség számára.
A tartalommarketing fejlesztésének többféle célja lehet, érdemes ezeket áttekinteni, meghatározni jó előre. Nem állunk jól SEO szempontból, nem érkezik elegendő forgalom? Nem onnan jön a forgalom, ahonnan szeretnénk? Nincs aktivitás az oldalon? A kérdésekre adott válaszok határozzák meg azt, hogy a stratégiánkat hogyan alakítsuk tartalommarketing szempontból.
A tartalommarketing tipikus gyenge pontja lehet a célközönség nem megfelelő meghatározása. Ha nem ismerjük célközönségünk jellemzőit, viselkedését, akkor nem fogunk tudni hatékony tartalmat gyártani. Ehhez kutatásra, adatokra van szükség. Ahhoz is, hogy lássuk, mely csatornák nincsenek megfelelően ellátva tartalommal, hol vannak lyukak a rendszerben. Gyenge a Facebook oldalunk, a hirdetésekkel van a baj, vagy a keresőnek nem megfelelő az eddigi tartalom? Egy kis utánajárással gyorsan kiderül. Gyenge pont lehet még a már meglévő, ám gyengén teljesítő tartalom is.
A versenytársak megismerése alapvető tartalommarketing szempontból. Nemcsak azért, hogy meglássuk, megtapasztaljuk, hogy hol vannak a hibáink, gyenge pontjaink. SEO szempontból lényeges, hogy a konkurencia ne előzzön meg minket, hiszen a potenciális ügyfelek úgy nyerhetőek meg, ha látják, ki tud megoldást a felmerülő problémájukra. A tartalommarketing ugyanakkor nemcsak amiatt fontos, hogy a látogatókat nyerjünk és a látogatásokat azonnal konverzióra, üzleti sikerre, pénzre váltsuk. Az ismertség és megbízhatóság növelése ugyanilyen kiemelt szempont.
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem fordítanak elegendő energiát a tartalom minőségére, változatosságára és mennyiségére. A másolt, elhanyagolt, elnagyolt tartalom visszaüt, hiszen ez esetben nem beszélhetünk igazi tartalomról. Az igei tartalom ugyanis információt ad, problémát old meg, ezek mellett esetleg szórakoztat. Ha a felhasználók igazi tartalommal találkoznak egy felületen, nagyobb eséllyel maradnak ott, válnak ügyféllé, illetve népszerűsítik azt.
Ahogy említettük, semmitmondó tartalommal nem sokra megyünk. A tartalomnak kell mondanivalója legyen, célja legyen. A legfontosabb, hogy az elérendő célcsoport megfelelő információt, problémákra való megoldást találjon benne. Másként fogalmazva, a tartalommarketing meghatározása valahol ott kezdődik, hogy hasznos szövegekről és egyéb tartalmakról beszélünk. Ezekből indulunk ki.
A tartalom másolása nemcsak erkölcsileg lehet kérdéses, eredmény szempontjából is visszaüthet. Több okból is. A másolt tartalmat nem szereti a Google, ami SEO szempontból egészen komoly problémákat jelenthet. A másik dolog, az emberek sem szeretik a másolt tartalmakat, ám ők egészen más okból fogják kerülni oldalunkat, ha az nem egyedi. Ha nem egyedi tartalmat nyújtunk, akkor nem tudnak majd megkülönböztetni minket a versenytársaktól, láthatatlanok leszünk. Muszáj valamiben kiemelkednünk a tömegből, és ennek az egyik legfontosabb eleme az, hogy tartalmaink egyediek legyenek.
Tartalmat gyártani szinte mindenki tud. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindenki képes elérni a megfelelő minőséget, márpedig nem érdemes egy bizonyos szint alá adni. A tartalomgyártásban fontos a költséghatékonyság, fontos a gyorsaság, még fontosabb azonban az, hogy valamilyen új értéket hozzunk létre és ez összecsapva nem megy. A legtöbb esetben elengedhetetlen a szakember segítsége, különösen, ha nagyobb mennyiségű tartalomról van szó, amelynek egyszerre kell érdekesnek, informatívnak és kreatívnak lennie. Ezt a hármast márpedig nem könnyű összehozni időre, a megfelelő mennyiségben.
A tartalomgyártásban lényegi kérdés a frissesség, a naprakészség. Ha valakinek van egy jó tartalma, az egy dolog, sajnos nem lehet „ráülni”, folyamatosan frissnek kell lenni. Ez pedig komoly energiaráfordítást jelent. Miből lesz energia? Hát a megfelelő motivációból. Ezt pedig könnyebb megszerezni, ha látjuk, hogy tartalmuk fut és eredményt hoz, növekszik a látogatók száma, az aktivitás.
A tartalomgyártásnak nem lehet célja a kattintásvadászat, legalábbis a marketing stratégia szempontjából ez biztosan nem helyes út. A sok látogató jó, de mi elsősorban nem sok látogatót akarunk, hanem olyan látogatókat, akik potenciális ügyfelek lehetnek, vagy segítenek ügyfeleket vonzani. Aki csak nézelődni, csodálkozni, szörnyülködni, nevetni érkezik, az nem jelent hasznos forgalmat számunkra. Emiatt nem érdemes a könnyű kattintásokra, a tömegeket vonzó tartalmakra koncentrálni, mindig a célcsoportban kell gondolkodni ezen a téren is.
A tartalom hosszúsága meghatározó lehet, de a szöveg hosszát nem lehet önmagában kezelni. Attól, hogy hosszú egy szöveg, még nem válik megfelelő tartalommá. Érdemes átgondolni, hogy az adott téma, hány szavas szöveget, milyen tartalmat ér meg az adott pillanatban. A keresők szeretik a hosszú, minőségi tartalmat, a kifejtett témákat. Nagyon kell azonban arra vigyázni, hogy a tartalom ne váljon üres szócsépléssé, azaz a mennyiség határozza meg a minőséget. Nemcsak a Google, a felhasználók is hamar kiszúrják, hogy a több ezer szavas szövegek nem elég jók, nem találják meg bennük a keresett információt, a megoldást a problémára.
A tartalommarketing stratégia fő célja, hogy egyszerre legyen informatív, érdekes és inspiráló, miközben valódi vonzódást és ragaszkodást vált ki a célközönségből. Sokszor nagyon nehéz azt megállapítani, hogy tartalmunk valóban ilyen, nehéz ezt megítélni közelről, a mi szemszögünkből, ugyanakkor a stratégia eme célját mindig, minden körülmények között észben kell tartani. A tartalomnak mindig illeszkednie kell ebbe a stratégiába, miközben célokat fogalmazunk meg, célkitűzéseket, amelyeket szeretnénk megvalósítani a tartalmakat felhasználva. Az eszköz és a cél összekapcsolódik, ami azt jelenti, hogy a tartalom egyszerre old meg problémát, tanít, vagy szórakoztat, miközben szolgálja a marketing stratégiát.
A jó tartalom, mint említettük, mindenképpen illeszkedik a vállalkozás imázsához, céljaihoz, törekvéseihez, nem lehet, hogy attól eltérő értékeket képvisel. Hiába írjuk meg a világ legjobb szövegét, ha az nem passzol cégünk profiljához, akkor nem sokat érünk el vele. Ezt jelenti a címben említett önazonosság. A megbízhatóság ma már szintén alapkövetelmény. A legtöbbször komoly verseny folyik az adott piacon, ami azt jelenti, hogy a felhasználók kedvükre válogathatnak az ajánlatok közül. Az hamar kiesik a pikszisből, aki csúsztat, hazudik, vagy más módon csapja be ügyfeleit. Felgyorsult, információs bőséget hozó világunkban a felhasználók nagy része már van annyira tudatos, hogy ne dőljön be az olcsó trükköknek, amelyeket néhány kattintással általában könnyű leleplezni.
A tartalommarketing SEO kifejezés arra utal, hogy a keresőoptimalizálásban ma már kiemelkedő szerepe van a tartalommarketingnek. Mondani sem kell, a SEO megkerülhetetlen az online marketingben, de az elmúlt időszakban sokat változott az, hogy mi és hogyan működik, szerepel a Google keresőjében. A különböző SEO technikák éppen ezért folyamatosan finomodnak, összetettebbek és kifinomultabbak lesznek. A megfelelő eredmények elérésben szükség van arra, hogy a legújabb technikákat bevetve dolgozzunk az online marketing stratégián. Az újítások ezzel párhuzamosan elhozták azt is, hogy a tartalommarketing még inkább előtérbe került SEO szempontból is. Ez azt jelenti, hogy tartalmunknak nemcsak technikailag, hanem tartalmilag is meg kell felelnie a legfrissebb elvárásoknak.
A keresőmotorok ma már vannak annyira fejlettek, hogy egy szövegről elég nagy biztonsággal meg tudják állapítani, hogy az csak betűk halmaza, vagy értékes tartalom. A tartalommarketing SEO azt jelenti, hogy ezzel kapcsolatban figyelembe kell vennünk néhány fontos dolgot. Például azt, hogy tartalmunk releváns és összefüggő legyen, emellett érdekes és a szemnek is tetsző, értsd fotókkal, grafikonokkal illusztrált, esetleg videókkal kiegészített. Oda kell figyelni a szavak, mondatok helyes használatára és a helyesírásra is. Mindezek mellett nagyon hasznos, ha tartalmunk áttekinthető, azaz több bekezdés, alcím és kiemelés is van benne. Ezek mind-mind számítanak SEO szempontból is, ugyanakkor az elsődleges továbbra is az, hogy a tartalom elsősorban a felhasználóknak szóljon. Persze nem mellékes, ha a fenti szempontoknak való minél jobb megfelelés jobb helyezést eredményez a keresőben.
A tartalommarketing összetett, olykor bonyolult feladat, amelyet ráadásul folyamatosan frissíteni, monitorozni kell. Nem mindig könnyű rátalálni a helyes útra, lássuk, melyek a legnagyobb hibák, amelyeket nem szabad elkövetni!
A tartalommarketing azt jelenti, hogy van egy marketing stratégia, amelyhez tartalom készül. Sok esetben előbbi hiányzik, vagy egyszerűen nem passzul egymáshoz stratégia és tartalom. Ez baj, mert a kettő összekapcsolása fontos ahhoz, hogy pontosan tudjunk célt meghatározni, illetve megfelelően tudjunk teljesítményt mérni.
A tartalommarketing nem áll meg ott, hogy egy tartalom elkészül. Mert ez nem elég, még akkor sem, ha a tartalmunk egyébként minden szempontnak megfelelő, magas minőséget képvisel. A tartalmat népszerűsíteni, hirdetni kell, és nyomon kell követni az útját. Erre ott vannak a hírlevelek, a közösségi média, illetve számos más csatorna, amelyen keresztül megcélozhatod a célcsoportod, vagy elősegítheted az utat az ahhoz való eljutásban.
A tartalom hosszáról már esett szó, tudjuk, hogy a Google algoritmusa a hosszabb tartalmakat kedveli, de nem pusztán a szavak száma számít, inkább az, hogy egy témát megfelelően körüljárjunk és kifejtsünk. Itt jön képbe a minőség. A mennyiségnek és a minőségnek egymásra kell találnia. A felhasználók nem fogják kedvelni a felesleges hosszú, egyben üres tartalmakat. És ha a felhasználók nem kedvelik, akkor az a tartalom rossz.
A tartalommarketing stratégia magában foglalja a régi és az új, az átvett és a saját tartalmak elkészítését, kezelését. Számos esetben veszünk át más tartalmakat, de nem lehet szó másolásról, hiszen azzal csak öngólt lőnénk. Az átvett tartalmakhoz is hozzá kell tennünk saját magunkat, a saját gondolatunkat és a saját céljainknak megfelelően kell használnunk azokat. A régi tartalmakkal pedig az a helyzet, hogy mindenképpen érdemes megtartani őket, viszont a rendszeres átnézésük, frissítésük indokolt. Előfordulhat, hogy időközben helytelenné válik valami, ami korábban igaz volt. Egy adat, egy kutatás, egy hivatkozás, stb… Ezzel nincs semmi gond, ha jelezzük, hogy mi is észrevettük a változást és tudunk is rá reagálni.
A tartalommarketing működése egy többlépcsős, összetett képlet. Minden a tartalommal kezdődik. Megfogjuk ezt a tartalmat – amelyről képzeljük el, hogy a lehető legjobban van összeállítva – és a felhasználók elé bocsájtjuk, lehetőleg úgy, hogy a megfelelő célcsoportok érintve legyenek. Ezt különböző csatornákon tesszük. Ha jól működik a tartalmunk, akkor sok ember figyelmét felkelti. Ha még jobban működik, akkor ezen felhasználók közül többen komolyabban is érdeklődnek irántunk, és még tovább haladva, ezek az érdeklődők cselekvők, esetleg vásárlók lesznek. A tartalommarketing tehát egy türelemjáték: egy jó tartalomból (illetve tartalmak sokaságából) kell kiindulnunk és végigjárnunk az összes lépcsőt, lehetőleg a legügyesebben és leghatékonyabban. A folyamat során több hibázási lehetőség is akad, ezért érdemes szakemberek bízni az online marketing egyik legfontosabb aspektusát.
A tartalommarketing legfontosabb része, egyben fő alkotóeleme maga az információ. Információ nélkül nincs tartalom, hiszen az üres akkor, ha nem mond semmi újat, semmi használhatót és érdekeset. Ez már a tartalommarketing filozófiája, amelyet azért is érdemes ismerni, hogy az alapoktól kezdve tudjuk követni a legfontosabb lépéseket és a legújabb trendeket. Szóval, ha van információnk az fontos, de még nem jelenti azt, hogy kész tartalmunk is van. A következő fontos dolog az, hogyan tudjuk az információnkat tálalni, kommunikálni, szétszórni a nagyvilágban. Ennek a folyamatnak fontos a része a hogyan és a miként. Azaz: milyen módon és milyen csatornákon. Ha a váz készen áll, akkor erre építkezhetünk, de a sorrenden érdemes mindenképpen betartani. Amennyiben a tartalomgyártó nem hajlandó, vagy nem tud értéket közvetíteni (lásd: információ), akkor ne nagyon várja, hogy befektetése megtérül. Ha nem adunk, akkor később hiába tartjuk magunk is a markunkat.
Miért fontos a tartalommarketingben a már említett érték közvetítése? Elsősorban azért, mert ezzel magunkról, vállalkozásunkról állítunk ki bizonyítványt. Megmutatjuk, hogy mi értünk hozzá, szakértők vagyunk. Olyan partnerek, akikre bátran lehet számítani, akikhez megéri bizalommal fordulni. Persze nemcsak látszani kell ilyennek, hanem ezeket az erényeket fel is kell tudni mutatni, de itt most nem erről van szó. A tartalommarketing olyan tartalmakból kell álljon, amelyek valamilyen szinten képesek azokat az értékeket képviselni és megmutatni, amelyek a vállalkozás erősségei. Ha így tesz, és a tartalmunk el is jut az ügyfelekhez, akkor kedvező kép alakul ki rólunk és az adott problémával küzdők bizalommal fordulnak hozzánk. Ha jól tesszük a dolgunkat, akkor nemcsak azok ismernek meg bennünket, akik ezzel a problémával küzdenek, hanem azok is, akiknek nincs is ilyen gondjuk, de ha ez megváltozik, nagy eséllyel minket fognak keresni.
A tartalommarketingnek szorosan kell kapcsolódni SEO céljainkhoz a marketing stratégiánkban és nem szabad kifelejteni a közösségi médiumok jelentette lehetőségeket sem. A tartalom lehet kiváló, remekül megírt, információkban bővelkedő, esetleg nagyszerű fotókkal, grafikonokkal, jó videókkal illusztrált anyag, önmagában mit sem ér. A tartalommarketing fő célja az, hogy ezt a jó anyagot valamilyen módon eljuttassa a célközönséghez, legalábbis minél több emberhez. Hogyan tudja ezt megtenni? A SEO-ról volt már szó, a tartalomgyártás és a keresőoptimalizálásnak szorosan össze kell kapcsolódnia. Lehetőleg nem úgy, hogy megírunk egy szöveget, megalkotunk egy tartalmat és csak azt követően gondolkodunk abban, hogy a keresők számára hogyan tudjuk egy kívánatossá tenni. Ez helytelen út. A legjobb az, ha már a tartalom elkészítésénél figyelembe vesszünk különböző SEO szempontokat. Nem könnyű munka ez, hiszen ezek a SEO szempontok akár ronthatják is tartalmunk minőségét, azaz meg kell találni a megfelelő középutat. A keresőoptimalizálás mellett ott vannak a közösségi médiumok, mint a tartalmak terjesztésének fő terepei. A közösségi médiában végzett marketing tevékenység megint csak egy külön ágazat, amely nemcsak a korábban szerzett elméleti tudást igényli, hanem a gyakran változó trendek ismeretét.
Miután tartalmunk elkészült, méghozzá a megfelelő módon, mindenféle szempontot figyelembe véve, információkkal felvértezve, és azt sikeresen el is juttattuk a felhasználókhoz, még nem végeztünk. A célunk ugyanis az, hogy a tartalmakat fogyasztó felhasználó a jövőben ügyfelek legyenek, vagy járuljanak hozzá ahhoz, még több emberhez eljusson az üzenetünk, s ezzel vállalkozásunk reklámja. A konverziós arány növelése nem lineáris dolog, és sokszor nem magától értetődő, egy folyamat során többször is bele kell nyúlni a rendszerbe ahhoz, hogy céljaink egyszer megvalósuljanak.
Az online marketing egyik kulcsa az, hogy megfelelő módon meghatározzuk a célcsoportot, és ezen felül ismerjük is azt. Ebbe a sorba a tartalommarketingnek is be kell állnia. Ha nem tudjuk, hogy kinek készítünk tartalmat, akkor nehéz olyan anyagot kiadni a kezünkből, ami valóban működni fog. Mi szeretne a potenciális ügyfél? Egyrészt tudást, szakértelmet, s ezzel együtt gyors, professzionális megoldásokat. Ezt nemcsak tudni kell, hanem sugározni is kell magunkról, amelyben a tartalom készítés hatékony társunk lehet. A megbízhatóság mellett tudnunk kell azt is a célcsoportunkról, hogy mit tart még fontosnak, ezt pedig csak úgy érjük el, ha megkérdezzük őket, folyamatosan vizsgáljuk viselkedésüket, esetleg válaszolunk kérdéseikre, odafigyelünk a visszajelzéseikre. Érdekesség, hogy a potenciális ügyfeleket nemcsak racionális, logikus módon érdemes vizsgálni, hanem érzelmi alapon is, hiszen a döntések jelentős része bizony érzelmi hátterű. Ha tudunk hatni a tartalmakkal (is) ezekre az érzelmekre, nyert ügyünk van. Szóval érdemes beleásnunk magukat abba, hogy pontosan kire, milyen csoportokra szeretnénk célozni, és a tartalomgyártásban komolyan figyelembe kell venni, hogy ezen csoportok milyen jellemzőkkel bírnak.
Mint említettük, a tartalom nemcsak szöveg, ugyanakkor a szövegnek igen fontos része van a tartalomban. A szöveg véletlenül sem dizájnelem, vagy helykitöltő egy weboldalon, vagy egy közösségi oldalon. Manapság ez komoly vétek, ha valaki így gondolkodik és cselekszik. A szövegnek ugyanis kell, hogy mondanivalója legyen, információt hordozzon és eközben valami újat mutasson. Utóbbi persze egyáltalán nem egyszerű feladat. És mindehhez hozzávehetjük, hogy szövegünk legyen egyszerű és érthető. Nyilván terméktől és szolgáltatástól függ, milyen szöveget írunk és alkalmazunk, de a fentieket mindenütt érdemes alapnak venni.
Google Partneri státuszunknak köszönhetően akár 120.000 Ft jóváírásban is részesülhetsz*! Tapasztald meg, milyen eredményeket érhetünk el, mielőtt elköteleződnél!
Emellett ingyenes SEO auditot is kapsz, amely során konkrét technikai és tartalmi javaslatokat adunk az oldalad hatékonyabbá tételéhez. További részletekért, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén!
*(amennyiben új fiók nyitásra kerül sor, és a költés a fióknyitástól számított 60 napon belül eléri a 120.000 Ft-ot)