A SEO keresőoptimalizálással olyan eredmények érhetők el, amik előre viszik a vállalkozást. A keresőoptimalizálás az alap, amire egy cég marketingstratégiája felépíthető. Ez legyen tehát az első. Optimalizálni kell a keresőt. Ez mindennek az alapja. Legyen az első lépés a keresőoptimalizálás a marketingstratégiában!
Nem egyszerű a Google keresőjének találati listájában az első oldalra kerülni. Pedig ez a cél, mert a felmérések szerint csak a fehér hollók lapoznak tovább. Aztán ha megjelenik a cég az első oldalon, ott is kell maradnia.
Megfelelő keresőoptimalizálási stratégiával ez elérhető. Ehhez pontos beállításokra, rendszeresen fejlesztett tartalomra és publikációkra lesz szükség. Ebben segít az Ads Media. Azt tudnunk kell, hogy a SEO eredményessége sok tényezőtől függ, és az eredmények is eltérhetnek a cég profilja és a kulcsszavak nehézsége szerint. Az Ads Media maximalizálni fogja a SEO eredményességét, és a megtérülést tartjuk majd szem előtt.
Egy termék megvásárlása vagy szolgáltatás igénybevétele előtt az első lépés ma már az, hogy rákeres valaki az interneten. Beírja a Google keresőjébe, hogy mit szeretne, és a találati lista első oldalán megjelenő ajánlatokból kiválasztja a legszimpatikusabbat. Nem járja végig az üzleteket, de még a barátait se nagyon kérdezi meg. A Google keresője szabaddá tesz, mert bárhonnan, bármikor választ kaphat kérdéseire, csak a telefonját kell használnia. Felveszi a kapcsolatot az üzlettel vagy a szolgáltatóval, és már dönt is.
A világ változik, és a Google is változtat. Ezt a változást pedig követni kell. Fontos ez? Igen. Ahogy már írtuk, a potenciális ügyfelek nem fogják végignézni a Google összes találati oldalát. Amikor alig egy másodperc alatt több millió találatot dob fel a Google, ez nem is életszerű. Ezért fontos, hogy az első oldalon jelenjen meg a vállalkozás. Már a második, harmadik oldalig sem hajlandó ellapozni szinte senki. Az első oldalon maradni azonban nem olyan egyszerű. Gyakran változó és pontos algoritmusok határozzák meg a találati listában megjelenőket, ezért szükség van a folyamatos fejlesztésre és keresőoptimalizálásra.
Ha a vállalkozás az első oldalon marad, akkor megtalálják az érdeklődők, és a cég sikeres lesz.
A keresőoptimalizálás egy bonyolult folyamat, ebben lesz a segítség az Ads Media. Elemzünk, tervezünk, és a beavatkozás előtt egyeztetünk az ügyfeleinkkel. És ezzel hozzájárulunk ahhoz, hogy a cég nyereséges és sikeres legyen. Az Ads Media szakértői az adott kulcsszavakra és termék névre vagy szolgáltatás témakörre optimalizálják a weboldalt. Együtt dolgozunk az ügyfeleinkkel, az ő iránymutatásuknak és lehetőségeiknek megfelelően. Kimutatásokat és statisztikákat adunk, és ha új ötletünk van, azt is beépítjük a stratégiába. Kiszámítható költségekkel lehet előre haladni, és egyre jobban megközelíteni a kitűzött célt.
A vállalkozás marketingstratégiája szerteágazó és összetett. Az Ads Media ennek minden szegmensében segítséget nyújthat. Az Ads Media a SEO keresőoptimalizálás mellett linképítésben, SEO szövegírásban, kulcsszókutatásban és SEO tanácsadásban is a partner lehet.
Ehhez kipróbált technológiákat alkalmazunk, hiszen a cél a Google kereső első oldala.
Több éves szakmai tapasztalattal segítjük a céget a találati lista első oldalára.
Ehhez állandóan fejlesztünk, ismerjük az online marketing trendeket, és mindig a legoptimálisabb megoldásokat használjuk a keresőoptimalizáláshoz, és minden más szolgáltatásunkhoz.
Levesszük a terhet a cégekről. A kéréseknek megfelelően a vállalkozás teljes online jelenlétét menedzseljük. Mindent megcsinálunk. Ez egy komplex szolgáltatás.
A SEO egy bonyolult és összetett folyamat, amely során vállalkozásunk weboldala elhelyezkedik az internet térképén. A keresőoptimalizálásnak vannak fontos részei, folyamatai, de az egész összességében éri el célját, azaz minden részletre érdemes gondot fordítani, ugyanakkor látni kell egészben a dolgot.
A SEO nemcsak összetett, hanem hosszú távú feladat is egyben, ha azt akarjuk, hogy jól működjön, időt és energiát kell fektetni bele. Elérhetünk gyors sikereket is, azonban ezek hosszabb távon biztosan nem működnek.
A keresőoptimalizálás azt jelenti, hogy az adott weboldalt szeretnénk a lehető legelőkelőbb helyre juttatni a Google találati listáján bizonyos szavak, kifejezések keresése esetén. Nyilván sokaknak ugyanez a célja a versenytársak közül, így a minél hatékonyabbak vagyunk, annál nagyobb eséllyel kerekedünk a hasonló terméket, szolgáltatást áruló vállalkozások fölé. A keresőprogramban való jó szereplés voltaképpen élet és halál kérdése egy cég esetében.
Miért fontos a keresőoptimalizálás? Hát éppen ezért, nélküle láthatatlanok leszünk a potenciális ügyfelek jelentős része számára.
A hatékony keresőoptimalizálás alapja a minőségi, gyakran frissülő tartalom, a technikailag jól működő, biztonságos oldal, illetve az, hogy ezeket az értékeket a külvilág is észrevegye és ezt mutassa is, ugyanis a weblapunkra mutató linkek, megjegyzések, utalások, hivatkozások mind-mind erősebbé tesznek minket SEO szempontjából.
A SEO keresőoptimalizálás egy alapos vizsgálattal indul egy meglévő weblap esetében, ezt a vizsgálatot manuálisan és szoftverek segítségével végezzük. Lássuk, melyek azok a legfontosabb tényezők, amelyekre figyelnünk kell a folyamat során!
A kulcsszavakra mindenképpen kiemelt figyelmet kell fordítsunk. Innen induljunk ki, határozzuk meg a legfontosabb kulcsszavakat, amelyekre szeretnénk, hogy előkelő helyen jelenjen meg weboldalunk a találati listán a keresőben. Elképzelhető, hogy már adott egy kulcsszó-lista, ez esetben érdemes ezt átnézni, frissíteni.
A magától értetődő szavak mellett/helyett érdemes kifejezésekben gondolkodni, vagy elvonatkoztatni, hiszen egy-egy népszerű kulcsszót nagyon sokan használnak.
A kulcsszóelemzés arra szolgál, hogy megtaláljuk a nekünk leginkább megfelelő kulcsszavakat, de ebből kiindulva lehetünk kreatívak, vállalkozókedvűek.
Fontos, hogy technikailag minden rendben legyen, ugyanakkor is lényeges, hogy a leendő ügyfelek kereséseire jó válaszokat tudjunk adni. Mi vagyunk ugyanis azok, akik a keresést elindító problémát meg szeretnék oldani, és szeretnénk, ha ez a szándékunk meg is jelenne, méghozzá a kereső első találati oldalán.
A kulcsszavak, kulcskifejezések listáját, fontossági sorrendjét sok szempont határozza meg, vizsgáljuk át ezeket rendszeresen és végezzük el a kívánt frissítéseket! Ez időigényes folyamat lehet, de megéri rászánni az energiát, mert innen indul maga a SEO-folyamat, ez az alap.
Weboldalunk tartalma szintén nagyon fontos kiindulópont, hiszen egy olyan minőségi értékelést jelent, amely alapjaiban határozza meg rangsorolásunkat. Az oldalon megjelenő szövegek mennyisége, milyensége és minősége egyaránt SEO-szempont, méghozzá nagyon fontos. Ha duplikált, hibás, rosszul felépített a tartalmunk, nagy eséllyel gyenge értékelést kapunk és hátrébb sorolódunk a Google találati listáján. Milyen a jó tartalom? Általánosságban jellemezve: nem sok és nem kevés, minőségi szöveg, fotókkal, videókkal kiegészítve. Figyelni kell a weboldal felépítésére, és a kulcsszavak, kulcskifejezések előfordulási gyakoriságára és megfelelő elhelyezésére egyaránt.
Egy weboldal technikai jellemzői szintén sokat nyomnak a latba. Nem mindegy az adott oldal sebessége, azaz milyen gyorsan töltődik be. Optimalizálva van mobilra? Az igen a jó válasz, mert ma már ez alap. Ha nincs, az komoly hátrányt jelenthet. A weboldal felépítése, menüje, designja mind-mind buktató és előny is lehet attól függően, hogy jól mutat/működik-e.
Minél többet, annál jobb! Vállalkozásunk nagy valószínűséggel legalább egy, de inkább több konkurens vállalkozással versenyez különböző területeken. Ez a verseny több színtéren zajlik, az egyik ilyen színtér a Google kereső találati oldala, azaz egyáltalán nem mindegy, hogy versenytársaink, hogyan szerepelnek rajta. Vizsgáljuk meg, elemezzük! Nézzük meg a számunkra legfontosabb keresési szavakat, kifejezéseket, azt, hogy a konkurensek, milyen helyezéseket érnek el. A szakemberek ezeket az elemzéseket speciális szoftverekkel (is) végzik, és így láthatóvá válik, hogy céljainknak megfelelően, miben, hol kell fejlődnünk. Ezt a vizsgálatot érdemes időről-időre elvégezni azért, hogy lássuk a konkurens versenytársak helyezésének változásait is bizonyos keresési kifejezésre.
A keresőoptimalizálás egy olyan feladat, amely türelmet és időt igényel. A legtöbb esetben ugyanis hosszú távú hatásokkal, eredményekkel számolhatunk. Persze van olyan része is, aminek az eredménye azonnal látszik, nem ez a jellemző. Miért?
Elsősorban azért, mert a SEO világa nem állandó, a Google keresője folyamatosan változik, ahogyan a fogyasztói szokások is. Máshogy és mást keresünk, emiatt is kell folyamatosan nyomon követni SEO szempontból (is) a változásokat.
A SEO keresőoptimalizálást éppen ezért nem szabad lebecsülni, meg kell adni a módját és lehetőség szerint rá kell fordítani a megfelelő költségkeretet. A SEO nem egyszeri kiadás, a már említett dinamizmus miatt nem lehet letudni egy alkalommal a feladatot, aki látható akar lenni, annak folyamatosan a napirenden kell tartania.
Remek kérdés! Adná magát az egyszerű válasz: a találati oldalon mutatott helyezésből! Azaz, ha adott keresési kifejezésre jó helyezést érünk el a keresőprogram találati oldalán, akkor nyert ügyünk van! Sajnos ez nem igaz, nem ilyen egyszerű a dolog. Mi van akkor, ha ugyan jól szerepelünk a találati oldalon egy bizonyos kulcsszóra, de a forgalmunk, a bevételünk nem növekedik. Hatékony akkor a SEO? Nem.
Vagy mondjuk, az elsők között, vagy elsők vagyunk a Google-nél, de ez csak rövid ideig tart, hamarosan lejjebb csúszunk a találati oldalon.
Ha jó ugyan a helyezésünk, de a látogatók nem töltenek elég időt, nem aktívak az oldalon és nem térnek oda vissza.
Ezek mind-mind olyan szituációk, amelyeket nem elég hatékony és jó keresőoptimalizálás előzött meg.
A SEO remek eszköz arra, hogy a marketing stratégiánk jól működjön, ugyanakkor nem várhatjuk tőle, hogy egy csapásra mindent megoldjon. A hatékony keresőoptimalizálás azt jelenti, hogy növekszik a látogatószámunk és ennek az eladásokban, a konverziókban is meg kell jelennie. Az ügyfelek térjenek vissza oldalunkra és legyenek aktív felhasználók. Ha ebben előrelépést tapasztalunk, a SEO megoldásaink működnek.
A SEO – ahogy már említettük – nem csodaszer, nem állandó és egy szolgáltatás sem tudja garantálni a legjobb helyezést, helyezéseket a Google találati oldalon. Aki ilyet állít, hazudik, vagy cinkelt lapokkal játszik. Utóbbi sem éri meg, hosszú távon semmiképpen sem.
Ok, ez az, amit SEO-val nem érhetünk el, de akkor mi az, amit biztosan kapunk egy ilyen szolgáltatástól? A SEO szolgáltatás kiterjed egy elemzésre, amelyet észrevételek, tanácsok követnek, ezeket felhasználva javítható a találati listán való elérés, előkelőbb helyezések válhatnak elérhetővé.
Olyan kulcsszólista elkészítését is kapjuk, amely szintén hozzájárul a fentiekhez, a célközönség számára legfontosabb kulcsszavak, kulcskifejezések felhasználásával. Az oldal tartalmainak megfelelő módon való átformálása, illetve az új tartalmak keresőoptimalizálás alapján való elkészítése. Mindemellett egy sor technikai dolgok, amelyek megkönnyítik a keresőoptimalizálást.
A keresőoptimalizálás egyik sarokköve weboldalunk szövegi tartalma. Ezt már említettük, de nem lehet elégszer hangsúlyozni: minden adott helyen kell lennie szövegnek, még akkor is, ha csak néhány szóról van szó. A weboldal minden részét meg kell tölteni a megfelelő hosszúságú, karakterszámú szövegekkel. A keresőmotorok az írásokra a legérzékenyebbek, értelemszerűen általuk lehet a legnagyobb hatást kiváltani SEO szempontból. Ezért törekedni a kell a megfelelő mennyiség mellett a minőségre is. El kell kerülni az ismétlést és oda kell figyelni a kulcsszavakra. Fontosak a képek és a grafika, ugyanakkor a lényegi információk szöveges formában kerüljenek fel az oldalra!
Egy friss weboldal SEO szempontból komoly kihívás, nemcsak szakmailag, hanem az időt és energiát tekintve is. A legjobb, leghatékonyabb munkát elvégezve ki kell várni a megfelelő időt arra, hogy az oldal jó találati helyezést érjen el egy-egy keresés során. Mi ennek az oka?
A kereső nem „látja” automatikusan új weboldalunkat, azt indexelnie kell. Ez pedig nem megy azonnal, némi időbe telik, amíg a Google-n átmegy a folyamat.
A régebb óta használatban lévő weboldalak előnyben vannak az újakkal szemben, hiszen a kereső már ismeri őket, illetve rendelkeznek azokkal a paraméterekkel, amelyek jó találati helyezést biztosítanak nekik. A SEO-múlt alapján nagy valószínűséggel ezeket az oldalakat gyakran csiszolták, módosították, így készen állnak arra, hogy megfeleljenek a legújabb kihívásoknak.
Egy friss weboldal még nem feltétlenül rendelkezik elegendő tartalommal, mind mennyiségben, mind minőségben elmaradhat a rutinosabb versenytársak mögött e téren. Ahogyan az aloldalak számában, pedig a keresések szempontjából fontos, hogy sok linkelhető aloldallal rendelkezzen.
Az új weboldalak értelemszerűen még rendelkezhetnek elegendő rájuk mutató linkkel, pedig a keresőmotorok ezt nagyon szeretik. A linképítés nem megy egyik napról a másikra, ráadásul kell idő, amíg megismeri a netes közösség az új weboldalt, és az is fontos, hogy aktívan „használni” kezdje. Ezek az aktivitások egy új weboldalánál még nem lehetnek a birtokunkban, viszont már a legelejétől törekedni kell rá, hogy elérjük őket.
Korábban többen éltek ezzel az „átverési” technikával, manapság talán már kevésbé gyakori, ám előfordul. A kulcsszóhalmozás alapvetően kétfajta dolgot jelent: indokolatlanul sokat szerepel egy-egy kulcsszó, vagy kulcskifejezés az oldalon, illetve az adott kulcsszó nem is illik az adott szövegbe, csak öncélúan szerepel ott. Ez a felhasználók tudatos megtévesztése, amely hátrányosan érinti a felhasználókat és a Google sem szereti. Ez azt jelenti, hogy a kereső algoritmusa igyekszik kiszűrni ezeket a kulcsszóhalmozó weblapokat és nem megjeleníteni őket a találati listán. Ez azt is jelenti, hogy nem igazán érdemes a kulcsszóhalmozással – mint SEO-trükkel – próbálkozni, mert nem hozza meg a kívánt eredményt. Fogalmazzunk úgy, hogy önmagában a kulcsszóhalmozás biztosan nem biztosít jó találati eredményt a weboldalnak.
A linkek nagyon fontos szerepet töltenek be a SEO-ban, a keresőoptimalizálás kiemelt részét képezik. Egyébként ebben is változás mutatkozik, vannak már kutatások, amelyek azt állítják, hogy a nem az oldalra mutató linkek a legfontosabb rangsorolási tényezők, ugyanakkor a gyakorlat egyelőre más mutat. Persze egyáltalán nem mindegy, hogy milyen oldalakról és milyen linkekről van szó, ám általánosságban elmondható, hogy komoly az összefüggés a linkek és a keresőben elért helyezések között.
A linkek persze önmagukban még nem jelentenek megváltást SEO szempontból, hiszen a minőségi tartalom továbbra is alapvető, ha az hiányzik, a jó linkek sem fognak segíteni.
Ahogyan az sem mindegy, hogy milyen minőségű weblapokon jelenik meg a linkünk, ebből a szempontból az a legjobb, ha sok, jó minősítésű oldalról van hivatkozásunk.
A linkeknek többfajta szerepük van, egyrészt odavonzzák a látogatókat, másfelől elősegítik a rangsorolást. Előbbinek egyre növekszik a szerepe a kutatások szerint, azaz a Google-nál való jó szereplést egyre inkább meghatározza a látogatók száma, valamint az oldalon töltött idő, azaz voltaképpen az, hogy minőségi, valós értéket tudunk adni, szolgáltatást nyújtani a látogatóknak. A keresőoptimalizálás tekintve tehát újra egy nagyobb változás elé nézünk (vagyis inkább már benne vagyunk), a külső dolgok helyett felértékelődik a beltartalom, az, amit mi nyújtani tudunk. Ez persze nem jelenti azt, hogy a korábbi SEO-fogások már nem működnek, egyszerűen arról van szó, hogy a hangsúly áthelyeződik.
Nagyjából meg lehet határozni, hogy a Google keresőmotorja milyen tartalmakat szeret, azaz milyen tartalmakat felmutató weboldalak érnek nála jó helyezéseket a kereséseknél.
Először is: az utóbbi időben a hosszabb szövegek teljesítenek jól. Ez mit jelent? Nagyjából 1500-2000 szavas szövegeket, a dolog persze nem ilyen egyszerű. Szerencsére nemcsak a szövegek hossza, hanem a minősége, milyensége is sokat nyom a latba.
A minőség relatív, ebben az esetben arra kell gondolni, hogy szövegeink tartalmazzanak releváns információkat, választ adjanak kérdésekre, emellett érthetőek, világosak legyenek. A tartalom tehát legyen mély, minőségi, ugyanakkor egyszerűen értelmezhető. Emellett nagyon fontos, hogy tartalmunk tartson lépést a világ történéseivel, a fejlődéssel, a legújabb ismeretekkel, azaz folyamatosan frissüljön. Ez lényeges szempont, mind az észszerűség, mind a Google kereső-algoritmus szempontjából.
A keresőoptimalizálás alapja az eredeti tartalom, azaz a gyenge minőségű, másolt, vagy elavult tartalommal nem lehet jó helyezést elérni a keresőben.
A tartalomnak nyilván nagyon szorosan kapcsolódnia kell a kulcsszavakhoz, kulcskifejezésekhez, ha ez nem teljesül, akkor biztosan nem érjük el célunkat. A Google nem szereti, ha az adott kulcsszóra nincs megfelelő tartalom a weboldalon.
Ha egy weboldal régebb óta működik, és szeretnék SEO szempontból frissíteni, felmerül a kérdés: mit csináljuk a korábban íródott tartalmakkal? Érdemes megvizsgálni ezt a kérdést részletesebben? Ugyanis itt sem feltétlenül a tartalom „kora” számít, hanem a minősége. Ha az adott tartalom nem felel meg a minőségi és egyéb követelményeknek törölhetjük, vagy módosíthatunk rajta. Ha viszont igen, akkor nem érdemes eltávolítani, viszont a weboldal folyamatos frissítésére természetesen figyelni illik.
Az internet jelenleg sok esetben magát a közösségi médiát jelenti, így a keresőoptimalizálás sem hagyhatja figyelmen kívül a közösségi médiás megjelenést. Ha szigorúan a közvetlen hatást vesszük alapul, a közösségi médiában megjelenő említések, linkek nem jelentenek előnyt, vagy hátrányt a rangsorolást tekintve, közvetett szerepük viszont jelentős lehet. Mi jelent ez?
Azt jelenti, hogy a közösségi médiában jól futó tartalmak révén a keresőoptimalizálás is hatékonyabb lehet, hiszen a több megosztás és említés, több látogatót hoz, megnő az esélye a linkek bővülésének és terjedésének, ezek pedig hozzájárulnak a keresőben való jobb helyezéshez.
Alapvető, hogy a közösségi médiában megjelenjünk, annak részesei leszünk, hiszen termékünk, szolgáltatásunk megismertetése ott a leghatékonyabb. Ha az emberek ismerik a márkát, gyakran látják az arculatot, a keresőben is nagyobb eséllyel az ismert vállalkozást, céget keresik, és kattintanak arra rá. Emiatt fontos, hogy a közösségi médiában tudatosan legyünk jelen, akár saját tartalommal, akár más által reklámozva. Ez a megjelenés persze nem annyira egyszerű, mint ahogyan sokan gondolják, idő-, és energiaigényes akkor, ha jól és hatékonyan szeretnénk csinálni.
A közösségi médiában való megjelenés egyik sarokköve az érdekes, és/vagy exkluzív, informatív tartalmak előtérbe helyezése. Olyan tartalommal kell előállnunk, amely kitűnik a tömegből és zajból. Ahogy említettük, ez nem annyira egyszerű, ám tudatos munkával és kreativitással sok minden elérhető. Fontos továbbá, hogy a profiljaink megfeleljenek a cég hivatásának és céljainak, „együtt dolgozzanak” a weboldallal. Ezzel kapcsolatban érdemes odafigyelni a legfontosabb mondanivalóra és a kulcsszavakra is, ezek a közösségi médiában is jelenjenek eg, még akkor is, ha – mint már említettük – közvetlenül nem javítják a keresőoptimalizálást. Közvetett, távlati hatásuk viszont annál nagyobb lehet.
Gyakran emlegetett kifejezés a weboldal minősége. A SEO célja nyilván az, hogy a weboldal a lehető legjobb minőségű legyen, azaz a lehető legjobban megfeleljen a Google kritériumainak. De vajon a kettő egy és ugyanaz? A kérdés bonyolult, a Google kereső-algoritmusai többféle módon mérik a minőséget, sokszor nem úgy ahogyan az egyszeri SEO-s számítana rá. Beállíthatunk szépen mindent a követelményeknek megfelelően, mégsem érünk el jó helyezést a keresőben. Miért van ez? Elsősorban azért, mert sokan nem komplexen nézik a kérdést, és azt gondolják, elég a külsőségeknek, a technikai dolgoknak, a kulcsszavazásnak és a linképítésnek megfelelni, holott ez nem így van. Itt jön képbe a weboldal minősége, amelyet ki kell érdemelni, és ehhez bizony sokszor idő kell. A jó minőségű weboldal a technikai paraméterek megléte mellett megbízható, gyors, felhasználóbarát, minőségi, gyakran frissülő tartalmakkal teli, stb… Azaz a minőség összetett dolog, és a Google igyekszik ezt az összetettséget a lehető legátfogóbban és hatékonyabbak vizsgálni.
A tartalom szerves részét kell, hogy képezzék a különböző vizuális elemek és multimédiás tartalmak a szövegek mellett, ez nem is vitás. Más kérdés, hogy SEO szempontból ezek mennyire számítanak. Elvileg a rangsorolást nem befolyásolja az, hogy van-e fotónk, videónk a szövegek mellett, azonban ez természetesen nem jelenti azt, hogy hanyagolnunk kellene őket. Ezek ugyanis nemcsak a felhasználói élményt, az átláthatóságot és az érthetőséget fokozzák, hanem a rangsorolásra is hatással vannak. Egyszerűen arról van szó, hogy nem közvetlenül teszik ezt, azaz nem az történik, ha beteszünk egy képet, akkor automatikusan jobb helyezést érünk el. Viszont a fotók megléte nagyobb felhasználói aktivitással jár, amely viszont már feljebb tornászhatja értékünket a kereső-algoritmus előtt.
Amikor keresőoptimalizálásba kezd az ember, el kell fogadnia, hogy az eredmények, sikerek nem tartanak örökké. Ha sikerül jó helyezést elérni a keresőben, az nagyszerű, viszont számítsunk rá, hogy a folytatásban is erőfeszítésekre lesz szükség, mert nagy eséllyel lekerülünk a legjobb találati helyekről. Miért van ez? Több oka van. Egyrészt a versenytársak is dolgoznak, és általában sokan vannak versenyben a legjobb helyekért a keresőben. Emellett változnak a fogyasztói szokások, a felhasználók nem mindig veselkednek ugyanúgy, sőt gyakran tapasztalhatóak különböző trendváltások, felkapnak valamit, aztán ugyanez feledésbe is merülhet. Az interneten tapasztalható változások sokféleképpen hatnak a keresőoptimalizálás egészére. A Google algoritmusa sem állandó, igyekszik követni a felhasználói szokásokat, illetve próbál minél hatékonyabban működni. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a korábban felértékelt weboldalak lehet, hogy nem esnek azon minőségi megítélés alá, mint korábban. Változhat a súlyozás, módosulhatnak a különböző kisebb, vagy nagyobb technikai eljárások. A kereső igyekszik a weboldalak által használt SEO módszerekre is reagálni, kiszűrni a ferdítéseket, csalásokat, fél-legális, vagy éppen szabálytalan trükköket.
Mielőtt belevágnánk, érdemes átgondolnunk, mit szeretnénk elérni a SEO-val és miként szeretnénk azt véghez vinni. Gondolhatunk erre a folyamatra úgy, mint egy stratégiára, muszáj egy tervnek lenni (legalább a fejünkben), különben elképzelhető, hogy értelmetlen, vagy használhatatlan lesz a SEO törekvés.
Először is ismernünk kell azt a piacot, amelyet megcélzunk. Nemcsak offline kell képben lennünk, hanem azt is tudnunk kell, hogy online hogyan működnek a folyamatok, hogyan viselkednek, mit szeretnek, szeretnének a potenciális ügyfelek.
A megcélzott piac mellett ismernünk kell a versenytársakat is, nem mindegy, hogy a „tortára” hányan, és milyen módon pályáznak. Milyen erősek, milyen stratégiát képviselnek a riválisok?
Át kell tekinteni a lehetséges kulcsszavakat, kulcskifejezéseket, megvizsgálni, hogy a versenytársak miket használnak, milyen tartalmakat állítanak elő.
SEO-szempontból kiemelten fontos az, hogy weboldalunk technikai paraméterei megfeleljenek a kor követelményeinek, a felhasználó igényeinek. Ha ezek a feltételek nem érvényesülnek, nem is érdemes elkezdeni a SEO-t, az alapok hiánya ugyanis finoman szólva sem fog kedvezni a hatékonyságnak.
A jó SEO-stratégia gondol tehát az alapokra, megfelelő vizsgálatot és átgondolt tervezést tartalmaz.
Összességében megállapítható, hogy nem könnyű felkerülni a találati lista elejére, a legjobb helyezésekért alaposan meg kell dolgozni. Az alapos és részletes munka ráadásul nem is elég, sokszor időre, és bizony szerencsére is szükség lehet ahhoz, hogy teljesüljenek a SEO-célok. A keresőoptimalizálás sokszor hozhat rövid távon eredményt, de a tartósabb hatékonyság elérése a tapasztalatok szerint hosszabb ideig tart. Az új weboldalak megküzdenek azzal, hogy betörjenek egy piacra, azaz ebben az esetben a találati lista első 10 helyezettje közé. Valószínűleg minimum egy év szükséges ahhoz, hogy beálljanak a dolgok, beérjen a SEO-munka gyümölcse, a Google algoritmusa „megszokjon” és megfelelően értékeljen minket. És ahogyan arról már korábban szó volt, a munka ezután sem ér véget…
Google Partneri státuszunknak köszönhetően akár 120.000 Ft jóváírásban is részesülhetsz*! Tapasztald meg, milyen eredményeket érhetünk el, mielőtt elköteleződnél!
Emellett ingyenes SEO auditot is kapsz, amely során konkrét technikai és tartalmi javaslatokat adunk az oldalad hatékonyabbá tételéhez. További részletekért, vedd fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink bármelyikén!
*(amennyiben új fiók nyitásra kerül sor, és a költés a fióknyitástól számított 60 napon belül eléri a 120.000 Ft-ot)